اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

نشر فقه جعفری مدیون امامزادگان است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: ترویج فقه جعفری مرهون هزاران امامزاده است که در کشور ما حضور یافته‌اند.

نشر فقه جعفری مدیون امامزادگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‏‌الله محمد محمدی‏ گلپایگانی جمعه شب در پیامی به مراسم شهادت حضرت علی‌ابن حمزه که در حرم مطهر این اما‌مزاده بزرگوار قرائت شد، اظهار داشت: کشور ما مرهون هزاران امامزاده‌ای است که مرقد آنها در گوشه و کنار مورد توجه و احترام مردم است.

وی در پیام خود افزوده است: در سایه وجود مضاجع مطهر این امامزادگان احیای امر دین، احیای حقایق اسلامی و ترویج مذهب حقه جعفری انجام پذیرفته است.

گلپایگانی در نگاشته خود ادامه داده است: بزرگداشت سالروز شهادت امامزاده عظیم‌الشان واجب‌التعظیم جناب علی‌ابن حمزه (ع) که از نوادگان برجسته امام موسی‌بن جعفر (ع) هستند، امر پسندیده‌ای بوده که نشات گرفته از اعتقاد عمیق مردم مسلمان کشور ما و ارادت صمیمانه آنها به خاندان عصمت و طهارت است.

وی در پیام خود بیان کرده است: این بزرگوار مانند بسیاری از نوادگان نبی اکرم (ص) مورد ظلم و ستم قرار گرفت، به ناچار جلای وطن کرد و در حوالی شیراز مخفیانه با سختی خود و خانواده‌اش زندگی می‌کردند تا اینکه مورد شناسایی عمال ستمگر عباسی قرار گرفت و ناجوانمردانه با وضع فجیعی به شهادت رسید و پیکر پاکش در همین محل به خاک سپرده شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این متن تصریح کرده است: از آنجا که امامزادگان و فرزندان رسول خدا هر جا باشند منشا برکات و مرجع قضای حوائج درماندگان هستند این مرقد مطهر مورد توجه ارادتمندان اهل بیت قرار گرفت و روز به روز توجه مردم به این مکان بیشتر شد.

محمدی گلپایگانی در ادامه آورده است: شهر شیراز و استان فارس در سایه وجود منور این امامزاده عظیم‌الشان علی‌ابن حمزه، احمدبن موسی و حضرت سید علا‌الدین حسین (ع) آوازه جهانی دارد و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری حرم سوم اهل بیت عصمت و طهارت است.

به گزارش فارس، حضرت علی‌ابن حمزه (ع) نوه حضرت امام موسی کاظم است که پس از شهادت امام رضا (ع) توسط مامون در اطراف شیراز (خانه زینان) مورد حمله حاکم عباسی فارس قرار گرفته و مجروح شد.

وی در کوهی در شمال شیراز که به یاد آن حضرت باباکوهی شهرت یافت، انزوا گزید تا اینکه توسط ماموران عباسی شناسایی شده و سر مبارکش از بدن جدا و در مکانی که امروز به عنوان حرم ایشان بنا شده است، به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول