اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

بزرگداشت امام‌زادگان خدمت به اندیشه‌های الهی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بزرگداشت امام‌زادگان را خدمت به اندیشه‌های الهی دانست.

بزرگداشت امام‌زادگان خدمت به اندیشه‌های الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام شوذب شیری در نخستین همایش بزرگداشت امام‌زادگان استان قم که امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد اظهار کرد: قم از دیر باز پناهگاهی برای اهل بیت(ع) و فرزندان آن‌ها بوده و امروز هم تکریم و تجلیل از مقام شامخ آن بزرگواران بر همگان واجب است.

وی افزود: بر اساس متون تاریخی 444 امام‌زاده در قم مدفون بوده‌اند ولی در حال حاضر استان قم میزبان 180 امام‌زاده در قالب 95 بقعه متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از هزینه 10 میلیارد ریال به منظور بازسازی و بهسازی بقاع متبرکه قم در سال گذشته خبر داد و گفت: طرح جامع عمرانی امام زادگان قم تاکنون در 45 بقعه به مرحله اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: برگزاری همایش بزرگداشت امام زادگان استان قم گامی در راستای تکریم و تجلیل از جایگاه بالای این بزرگواران است که در واقع خدمت به اندیشه‌های الهی و ابعاد روحانی بشر محسوب می‌شود.

شیری عنوان داشت: تاکنون همایش‌هایی برای بزرگداشت امام‌زادگان در سطح شهرستان در قم برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه بیش از 30 مقاله توسط دبیرخانه همایش بزرگداشت امام زادگان استان قم دریافت شده است گفت: از این میان پنج مقاله حائز رتبه‌های نخست شده‌اند که در این همایش از آن‌ها تجلیل می‌شود.

وی اضافه کرد: زندگینامه و شخصیت معنوی و کرامات امام‌زادگان استان قم، ضرورت تکریم و تعظیم امام‌زادگان در قرآن و روایات، فلسفه زیارت امام‌زادگان و نقش آن در جامعه دینی، راهکارهای نهادینه‌سازی زیارت در جامعه، نقش مراکز دینی و علمی در احیای امام‌زادگان استان قم و راهکارهای تبدیل امام‌زادگان استان به قطب فرهنگی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید از محورهای همایش بزرگداشت امام‌زادگان استان قم است.

انتهای پیام/78004/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول