اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل زندان‌های قزوین تأکید کرد

حفظ امنیت در جامعه با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل زندان‌های قزوین عفاف و حجاب را در حفظ امنیت فردی و اجتماعی ضروری دانست و بر ترویج فرهنگ آن در جامعه تأکید کرد.

حفظ امنیت در جامعه با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، محمد پیرویسی در همایش حجاب و عفاف زندان مرکزی به آسیب‌شناسی حجاب پرداخت و اظهار داشت: حجاب یکی از مهم‌ترین عوامل تحکیم بنیان خانواده است و ناشناخته ماندن آن سبب سست شدن پایه‌های حجاب و عفاف در جامعه‌ اسلامی می‌شود.

این مسئول افزود: اگر ضرورت و نقش عفاف و حجاب در اجتماع به خوبی تبیین شود، زمینه‌های توسعه و ترویج آن به راحتی و با مشارکت همه مردم فراهم خواهد شد.

معاون اداره‌کل زندان‌های قزوین در ادامه تأکید کرد: حجاب اعتدال در رفتار است و باید به یک باور عمومی تبدیل شود.

وی خطاب به خانواده مددجویان عنوان کرد: والدین نقش الگویی مناسبی برای خانواده دارند، حجاب و پوشش والدین تأثیر عمیقی بر رفتار تقلیدی فرزندان داشته و ارزش‌ها و هنجارهای  اجتماعی را در شخصیت آنها به وجود می‌آورند.

پیرویسی تصریح کرد: استفاده از اصول دینی در شیوه‌های تربیتی کودکان و نوجوانان تعیین‌کننده سرنوشت‌شان است، بسیاری از اطفال و نوجوانان بزهکار در خانواده‌هایی رشد می‌یابند که روش‌های تربیتی با افراط و تفریط همراه است.

این مسئول یادآور شد: بسیاری از شرارت‌ها و آسیب‌هایی که جامعه متحمل می‌‌شود، ناشی از عدم پایبندی به اصول اخلاقی و تربیتی از جمله ضعف در حجاب و عفاف است.

معاون اداره‌کل زندان‌های قزوین اذعان داشت: رعایت پوشش زن و مرد در اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است و باید به عنوان یک ارزش انسانی، دینی و معنوی ترویج یابد.

وی متذکر شد: الگوسازی و ایجاد گرایشات عمیق و پایدار نسبت به حجاب و عفاف از طریق معرفی سیره عملی معصومین(ع)، تبیین آموزه‌های دینی در روابط اجتماعی، سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر و استفاده از مبلغان آشنا به اصول و مبانی فرهنگ عفاف و حجاب از جمله راهکارهای عملی برای تحقق این فرهنگ بزرگ است.

انتهای پیام/77002/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول