اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی:

مهندسی دینی در تقویت حجاب و عفاف امری ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: حجاب موضوعی انسانی، دینی، اخلاقی و اسلامی بوده و باید برای تقویت و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب،مهندسی دینی و فرهنگی صورت بگیرد.

مهندسی دینی در تقویت حجاب و عفاف امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری صبح امروز در کارگروه عفاف و حجاب خراسان‌رضوی در جمع هیئت نظارت ستاد ویژه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در محل استانداری خراسان‌رضوی اظهار داشت: بدحجابی و بی‌حجابی مسئله‌ای تک بعدی نبوده و برای ریشه‌یابی آن نیازمند بررسی از ابعاد مختلف هستیم.

وی افزود: علل بی‌حجابی و بدحجابی در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی قابل بررسی است.

غفاری با بیان اینکه عدم ‌آگاهی و آموزش نادرست ریشه بنیادی بی‌حجابی است خاطر نشان کرد: عدم ‌آگاهی در تمام ادوار سبب غفلت از الگوپذیری صحیح پوشش شده و این عامل تاثیرگذاری مدل‌ها و الگو‌های نامناسب در اقشار جامعه به‌ویژه جوانان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: تقویت پایه‌های اعتقادی و فرهنگی کمک شایانی به الگوپذیری اسلامی در حجاب می‌کند.

وی با اشاره به نهاد خانواده با عنوان کانون آسیب‌پذیر در هجمه‌های فرهنگی تاکید کرد: معضلات بخش خانواده در قسمت آسیب‌های اجتماعی تعریف می‌شود و مسائلی چون اعتیاد، زنان و دختران فراری، تاثیرگذاری رسانه‌های دیداری و شنیداری غرب، فقدان خانواده، خشونت در خانواده و ناآگاهی از بخش‌های مهم و در عین حال رایج در ترویج فرهنگ بدحجابی و کم‌حجابی است.

غفاری از توطئه سازمان‌یافته دشمنان نهاد خانواده در انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: آسیب‌های سیاسی در این امر مرتبط با حضور و اجرای توطئه‌های سازمان‌یافته دشمنان نظام بوده که خانواده و عفت در نهاد مقدس ایرانی اسلامی را مورد هدف قرار داده است.

وی یادآور شد: امروز در جنگ نرم نابرابری هستیم که پایه‌های عفت و حیا و سالم‌زیستی جامعه را مورد هدف قرار داده تا به این وسیله به اهداف خود که فروپاشی نظام خانواده است برسد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: در تقابل ریشه‌یابی بدحجابی و بی‌حجابی برای ارائه راهکار‌های عملی و کارآمد نیز باید طبقه‌بندی فرهنگی، دینی،‌اجتماعی، اعتقادی و سیاسی را مدنظر داشته باشیم.

غفاری با تاکید بر اینکه تا ایمان افراد تغییر نیابد و باورها تقویت نشود، حجاب نهادینه نمی‌شود اذعان داشت: حجاب موضوعی انسانی، ارزشی، قانونی، اخلاقی و اسلامی بوده و از این حیث بسیار حائز اهمیت است؛ برای نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند مهندسی فرهنگی و دینی در این زمینه هستیم.

وی با ابراز خرسندی از نتایج مثبت نظارت و مشارکت در 30 مؤسسه آموزش عالی در سطح استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: حدود یک سال گذشته نگرانی‌های اساسی در پنج محور در مؤسسات آموزش عالی سطح استان‌ها داشته‌ایم که این نگرانی‌ها منجر به تشکیل کارگروه و نشست با مسئولان مؤسسات شد.

غفاری افزود: از 30 مؤسسه، 20 مؤسسه آموزش عالی در مشهد و 10 مؤسسه در شهرستان‌ها متمرکز هستند که پنج محور کار شده در این مؤسسات در بخشی مرتبط با عفاف و حجاب و نماز و نمازخانه بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: رضایت‌مندی امروز به جهت رشد و پیشرفت در این دو محور در مؤسسات آموزش عالی سطح استان است که همچنان روند صعودی خود را در بعد پیشرفت و روند نزولی خود را در بعد کاهش آسیب‌ها در پیش گرفته‌ است.

وی چالش‌های حجاب را در سه مسئله توصیف کرد و یادآور شد: پائین آمدن سن بلوغ، افزایش سن ازدواج و انفجار اطلاعات و بی‌بندوباری‌های اخلاقی با محوریت برهنه‌گرایی چالش‌های اساسی مواجهه با امر بی‌حجابی و بدحجابی تلقی می‌شود.

غفاری مدگرایی را در راستای برهنه‌گرایی صحنه سقوط جامعه دینی دانست و گفت: مدگرایی با محوریت برهنه‌گرایی به چالش‌های موضوع عفاف و حجاب دامن می‌زند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی خواستار تعامل و همگرایی دستگاه‌ها و مجموعه‌ها برای دستیابی به الگوی واحد و معرفی مدل حجاب شد و با تاکید بر اینکه از سنگ‌اندازی در این مسیر بپرهیزیم نقطه روشنی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ترسیم کرد.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول