اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران:

نیمی از هنرمندان مقام‌آور کهگیلویه و بویراحمد از گچساران هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با تأکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به فرهنگ و هنر این شهرستان گفت: افزون بر نیمی از هنرمندان مقام‌آور کهگیلویه و بویراحمد از گچساران هستند.

نیمی از هنرمندان مقام‌آور کهگیلویه و بویراحمد از گچساران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید زمان علی‌پور امروز در جلسه نشست صمیمی انجمن‌های فرهنگی و هنری با فرماندار این شهرستان اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران، دارای 12 انجمن عمومی فعال، سه مؤسسه قرآنی، شش آموزشگاه هنری و 54 کانون فرهنگی هنری مساجد است.

وی با اشاره به این‌که 13 کانون از این کانون‌ها متعلق به شهرستان باشت است، خطاب به فرماندار گچساران افزود: هنرمندان گچسارانی هنرمندانی، متخصص و متعهد هستند که همه به وجود این عزیزان افتخار می‌کنیم، هنرمندانی بی‌توقع که با تمام وجود در راه اعتلای فرهنگ و هنر این شهرستان همکاری‌های لازم را دارند.

علی‌پور با بیان این‌که هنرمندان گچسارانی به اداره خاصی تعلق نداشته و متعلق به همه مردم این شهرستان هستند، ادامه داد: وقتی که هنرمندان گچسارانی در جشنواره‌های کشوری مقام برتر را کسب می‌کنند نام این شهرستان مطرح می‌شود.

تألیف 10 جلد کتاب توسط هنرمندان گچسارانی در سال 91

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران خطاب به فرماندار گچساران تصریح کرد: امیدواریم جدیت، تلاش و دغدغه شما در بخش هنر و فرهنگ با برگزاری این جلسه پررنگ‌تر شود تا شاهد برطرف شدن مشکلات و نیازهای هنرمندان باشیم.

علی‌پور با تأکید بر این که قصد ارائه گزارش اداری ندارم، گفت: قسمتی کوچک از تلاش و فعالیت‌های هنرمندان گچساران در سال 91 را در راستای آشنایی بیشتر با فعالیت هنری هنرمندان این شهرستان بیان می‌کنم.

وی برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری شامل  هشت نمایشگاه‌ در قالب نمایشگاه‌های عکس و هنرهای تجسمی، خوشنویسی و معرق‌کاری، برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی شامل نقاشی، گویندگی، بازیگری، موسیقی و بازیگری را از جمله فعالیت‌های هنرمندان گچسارانی عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری جشنواره بزرگ زنان عشایر، همایش استانی شعر انتظار، تقدیر از زنان حوزه فعال رضوی و جشنواره استانی تجسمی دعای باران از دیگر فعالیت‌های هنرمندان این شهرستان در سال 91 است.

علی‌پور با اشاره به جشنواره‌های رضوی عنوان کرد: در این زمینه چهار جشنواره از جمله شعر فارسی، شعر محلی، خوشنویسی و تجسمی در سطح استان برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران ادامه داد: 32 نفر در این جشنواره‌ها به عنوان افراد برگزیده انتخاب شدند که از این تعداد 16 هنرمند متعلق به گچساران و 16 هنرمند دیگر نیز از دیگر نقاط کهگیلویه و بویراحمد بودند.

علی‌پور برگزاری هفتگی نشست‌های شاهنامه، همایش از حماسه‌سرایان تا حماسه‌سازان با حضور دکتر جنتی به مناسبت سوم خرداد توسط انجمن شاهنامه این شهرستان را از دیگر فعالیت‌های هنرمندان گچسارانی عنوان کرد.

وی در ادامه یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌های مواد مخدر، تئاترهای خیابانی ویژه اعتیاد توسط انجمن نمایش و کاریکاتور و تولید آثار هنری از جمله نمایش، عکس، فیلم، نقاشی، خوشنویسی و کاریکاتور از کارهای هنری هنرمندان گچسارانی در سال 91 بوده است.

علی‌پور افتتاح پلاتو و نگارخانه به نام شهدای هنرمند این شهرستان همچنین تألیف 10 جلد کتاب از هنرمندان گچسارانی با موضوع شعر، داستان، علمی و فنی را قابل تقدیر دانست و با اشاره به تولید فیلم‌های 100 ثانیه‌ای و کوتاه، توسط انجمن فیلم و عکس عنوان کرد: حضور دو نمایشنامه از هنرمندان گچسارانی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از دیگر فعالیت‌ها و موفقیت‌های هنرمندان گچسارانی در سال جاری بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با تأکید بر اینکه این شهرستان دارای هنرمندان مستعد و متعهدی می‌باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری این جلسات گوشه‌ای از مشکلات حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان برطرف شود.

انتهای‌پیام/82001/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول