اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان :

جرم ملت ایران قطع چپاول‌گری‌ استکبار‌ است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمان گفت: جرم جمهوری‌ اسلامی و ملت ایران این است که انقلاب کرده و مانع از چپاول‌گری‌های استکبار شده است.

جرم ملت ایران قطع چپاول‌گری‌ استکبار‌ است

به‌گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان اظهار داشت: همه مسائلی که آمریکا در مورد انرژی هسته‌ای و نقض حقوق بشر از سوی ایران مطرح می‌کند، بهانه است.

وی بیان داشت: دنیا مبتلا به‌ عناصر پلیدی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی است و جرم جمهوری اسلامی و ملت ایران این است که انقلاب کرده و استکبار را از مملکت خود بیرون رانده‌اند.

جعفری افزود: آمریکا تنها به‌دلیل اینکه دیگر نمی‌تواند به چپاول ایران بپردازد، ناراحت و عصبانی است و هر روز بهانه‌های جدیدی را مطرح می‌کند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به 30 آذر ماه سال‌روز تأسیس دانشگاه آزاد در کرمان ابراز داشت: ماحصل کار دانشگاه‌های ما باید نیروهایی مسلمان، عالم، متخصص و متعهد باشد.

وی تصریح کرد: اگر دانشجویان معلومات نداشته و با مسائل دینی ناآشنا و تعهدی نیز در آنها نباشد، مایه خسارت است.

جعفری گفت: رؤسای دانشگاه‌ها با همکاری دانشجویان و اساتید به موفقیت می‌رسند و نتیجه قابل قبولی را می‌توانند به جامعه ارائه دهند.

وی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ارتباط با مباحث علمی به مرحله بسیار خوبی رسیده‌ایم و رشد علمی ما طبق آمار 11 برابر میانگین رشد علمی دنیا است که این امر دشمن را می‌ترساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با تبریک میلاد امام موسی کاظم (ع) ابراز داشت: حضرت امام موسی کاظم (ع) در حدیثی نقل کرده‌اند که یکی از دستورات اسلام این است که در مسائل مختلف و مهم با افرادی عاقل و خیرخواه مشورت و تبادل‌نظر کنیم.

وی اذعان داشت: به فرموده امامان معصوم (ع) افضل اهل ایمان، افرادی نیستند که در زمان پیامبر‌(ص) می‌زیسته و این امامان را درک کرده‌اند، بلکه شرط اهل ایمان این است که به‌طور قطع به‌ دستورات اسلام عمل کنند.

جعفری تصریح کرد: واجب دین تنها نماز و روزه نیست، پرداخت خمس نیز یک واجب شرعی است که کم‌تر به آن توجه می‌شود، اگر به این نکته‌ها توجه و جامه عمل پوشانده شود، افضل اهل ایمان طی تاریخ هستیم.

انتهای پیام/ 80017/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول