اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان تأکید کرد

خروجی استکبار ستیزی در دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: مکتب‌مان حسینی است و باید دانشگاه‌هایمان هم نیز خروجی استکبار ستیزی داشته باشد.

خروجی استکبار ستیزی در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح شامگاه چهارشنبه در نشست وحدت حوزه و دانشگاه در برازجان اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و روز به روز این عزت بیشتر شده است.

امام جمعه برازجان با اشاره به روز شهادت شهید مفتح و نامگذاری این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: پیوند حوزه و دانشگاه در واقع پیوند دین و علم است.

وی افزود: دشمنان می‌خواستند بین حوزه و دانشگاه تفرقه انداخته شود و دشمنان ما می‌خواستند عده‌ای به دین بپردازند و عده‌ای به علم و لذا جدایی دین از سیاست را ترویج و تبلیغ کردند.

امام جمعه برازجان بیان کرد: اسلام مکتبی است که تمام زندگی را دربر می‌گیرد هم این دنیای ما را و هم دنیای آخروی را و اگر وحدت باشد دین اسلام به آرمان‌های اسلامی می‌رسد.

مصلح یادآور شد: از مهم‌ترین فلسفه‌های دین اسلام وحدت است و لذا در دانشگاه‌ها باید اسلام‌گرایی تبلیغ شود همان طور که حوزه حلال و حرام دارد باید در دانشگاه‌ها هم باشد.

وی اظهار داشت: مکتب ما مکتب حسینی است و باید دانشگاه‌های ما باید خروجی استکبار ستیزی داشته باشد و باید روزهایی مثل 16 آذر و 13 آبان حفظ شود.

امام جمعه برازجان با اشاره به نقش مؤثر روحانیت در دانشگاه‌ها و ترویج معرفت دینی گفت: در دانشگاه‌ها باید حضور روحانیت پررنگ باشد و روحانیون باید هم‌دل با دانشجو باشند و ارتباط حوزه و دانشگاه باید حفظ شود.

وی ادامه داد: وقتی روحانی در بین دانشجویان باشد می‌تواند بهتر کارها را انجام دهد بنابراین حضور روحانیت در دانشگاه‌ها کاری بسیار مفید و عالی برای اهداف اسلامی است.

امام جمعه برازجان عنوان کرد: به گفته امام(ره) باید دانشگاه‌های ما اسلامی شود یعنی فعال کردن شورای فرهنگی در دانشگاه‌ها که بتواند کارها را به نحو احسن انجام دهد و لذا بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها از انتظارات رهبری است که باید در دانشگاه‌ها پیاده شود.

انتهای پیام/2451/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول