اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس:

خانه ملت در نظارت نمره قابل قبولی ندارد / بانک مرکزی برخی قوانین را منحرف می‏کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی در قانون‏گذاری موفق بوده اما در بُعد نظارت بر اجرای قانون در نهادهای مختلف نمره قابل قبولی ندارد.

خانه ملت در نظارت نمره قابل قبولی ندارد / بانک مرکزی برخی قوانین را منحرف می‏کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان‌، علی‏رضا خسروی ‌در نشست با صنعتگران و پیمانکاران در انجمن مدیران صنایع استان سمنان با بیان اینکه در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی، 12 هزار قانون به تصویب رسید، گفت: ‌اما به وظیفه نظارت بر اجرای آن کم‏رنگ‏تر عمل می‏شود.

وی ادامه داد: اگر در این دوره مجلس شورای اسلامی نیز همین تعداد قانون نوشته شود؛ اما نظارت بر اجرای آن وجود نداشته نباشد، برای کشور سودی ندارد.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس به فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در 12 کمیسیون تخصصی اشاره و تأکید کرد: مقرر شده است نمایندگان عضو کمیسیون‏های مختلف مجلس شورای اسلامی به منظور نظارت بر اجرای قوانین به نوبت در استان‏های مختلف حضور یابند.

این نماینده اصولگرا با اشاره به نقش مهم تولیدکنندگان در امور کشور خاطرنشان کرد: باید راهکاری اتخاذ شود تا بخش خصوصی نیز در تصمیم‏گیری‏ها دخیل باشد.

خسروی با اشاره به اینکه بانک مرکزی برخی قوانین حمایتی مجلس شورای اسلامی در بخش صنعت را با آیین‏نامه‏های داخلی از مسیر منحرف می‏کند، تأکید کرد: اجرای قانون نباید منوط به آیین‏نامه‏های داخلی نهادهایی مانند بانک‏ها شود.

وی از روند اجرایی و اداری در بانک‏ها انتقاد کرد و آن را مخل گردش سرمایه مناسب در کشور دانست.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی برداشت‏های دوگانه از قوانین را از معضلات کشور عنوان و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در نوشتن متن قوانین باید امکان هرگونه برداشت انحرافی را از بین ببرد.

تولیدکنندگان و پیمانکاران استان سمنان نیز در این نشست از عملکرد بانک‏ها، سازمان تأمین اجتماعی، دستگاه‏های خدماتی چون آب، برق و گاز انتقاد کردند و خواستار وضع و اجرای دقیق قوانین حمایتی دولت و مجلس شورای اسلامی در مورد تولیدکنندگان شدند.

انتهای پیام/2249/‌ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول