اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبر داد

راه‌اندازی بهین‌یاب درگاه اطلاعات در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از راه‌اندازی سامانه بهین‌یاب درگاه اطلاعات صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبر داد.

راه‌اندازی بهین‌یاب درگاه اطلاعات در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عصر امروز در نشست فعالان اقتصادی و تجاری در اردبیل اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای بهبود محیط کسب و کار، افزایش کیفیت، ارایه خدمات و اطلاعات، اقدام به راه‌اندازی این سامانه به شکل جامع و کامل کرده است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق این فناوری در حوزه تأمین منابع انسانی، تجارت خارجی، تأمین مالی از توانمندی مجموعه‌های تولیدی و خدماتی بهره ببرند و از طریق بنگاه‌های اقتصادی به تقویت فعالیتشان کمک کنند.

عزیزی خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی همچنین می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاعاتی بهین‌یاب به تقویت آموزش و همچنین دریافت جواز تأسیس و اعلام پیشرفت واحدهای تولیدی در حال احداث و درخواست بهره‌مندی از تسهیلات اقدام کنند تا از این طریق زمینه و بستری مهیا شود تا از خدمات و فناوری‌های جدید بهره بگیرند.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: قاچاق کالا به بی‌ثمر شدن برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای دامن زده و به عنوان یک بیماری اساسی، فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی را مختل می‌کند.

وی بیان کرد: بخشی از ارز قاچاق به کالا تبدیل و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که این عمل به تولید و فرصت‌های شغلی در کشور خساراتی زیان‌بار می‌زند و سبب ورشکستگی و تعطیلی واحدهای تولیدی، صنعتی و افزایش نرخ بیکاری می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ادامه داد: ‌قاچاق کالا و ارز در زمینه‌های مختلف، تولیدات داخلی را نیز با آثار مخربی روبه‌رو می‌کند.

* تنها 15 درصد واردات سهم خودروی لوکس شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیزی با یادآوری اینکه 31 درصد واردات اردبیل ماشین‌آلات صنعتی است، یادآور شد: در هشت ماهه امسال 31 درصد از حجم واردات استان را ماشین‌آلات صنعتی به خود اختصاص داده است، به طوری که ارزش واردات ماشین‌آلات صنعتی بیش از 26 میلیون دلار بوده است.

وی در ادامه گفت: تنها 15 درصد واردات استان مربوط به خودروهای لوکس خارجی بوده که علاوه بر ماشین‌آلات صنعتی سبب شده تا گمرکات این استان به کانون واردات خودروها و ترخیص آن تبدیل شود.

این مسئول در ادامه اذعان داشت: علاوه بر این محصولات، عمده واردات استان، حیوانات زنده، برنج، چوب و مشتقات کائوچو بوده است، به طوری که تغییرات حجم واردات به نسبت سال گذشته حدود 20 درصدی افت داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به رشد 41 درصدی ترانزیت خارجی کالا از گمرکات استان اشاره کرد و اظهار داشت: در هشت ماهه امسال ترانزیت خارجی کالا از این استان 658 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته 41 درصد در این زمینه رشد داشتیم.

عزیزی در پایان تصریح کرد: از نظر وزنی نیز این ترانزیت به 169 میلیون کیلوگرم رسیده که 17 درصد رشد را در این زمینه شاهد هستیم.

انتهای پیام/62004/ذ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول