اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دریادار سیاری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس:

معرفی جدیدترین سامانه‌های ‌نیروی دریایی در 22 بهمن/ نیروی دریایی توان فرامنطقه‌ای دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران از دستیابی پژوهشگران به سامانه زیردریایی بدون سرنشین خبر داد و گفت: سامانه‌های جدید نیروی دریایی تا 22 بهمن اعلام می‌شود.

معرفی جدیدترین سامانه‌های ‌نیروی دریایی در 22 بهمن/ نیروی دریایی توان فرامنطقه‌ای دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، دریادار حبیب‌الله سیاری ظهر امروز در حاشیه برگزاری نشست شورای اداری مازندران در جمع خبرنگار فارس و واحد مرکزی خبر مرکز ساری اظهار داشت: اقدامات مؤثری در راستای بومی‌سازی تجهیزات نیروی دریایی در کشور انجام شد.

وی هدف از بومی‌سازی تجهیزات در کشور را خودکفایی در این بخش عنوان کرد و تاکید کرد: باید تجهیزات مورد نیاز کشور را خودمان تولید کنیم که این موضوع برگرفته از نظر امام(ره) است و بنیانگذار انقلاب اسلامی بر تامین تجهیزات دفاعی در داخل کشور تاکید بسیاری داشت.

*بهترین راه تولید تجهیزات در داخل کشور است

سیاری در ادامه یادآور شد: ممکن است برخی کشورها تجهیزات دفاعی اولیه را در اختیار ما قرار دهند ولی برای دریافت تجهیزات گلوگاهی با چالش مواجه می‌شویم که بهترین راه تولید تجهیزات در داخل کشور است.

این مسئول با اعلام اینکه برای بومی‌سازی تجهیزات دفاعی در کشور از ساخت قطعات شروع کردیم، بیان داشت: به خاطر محدودیت‌هایی که برای کشور ما ایجاد شده بود قطعات هم در اختیار ما قرار نمی‌گرفت.

وی اضافه کرد: پس از ساخت قطعه به واحد ساخت سامانه، ناو موشک‌انداز، ناوشکن جمهوری اسلامی ایران و زیردریایی قدم گذاشتیم.

*همکاری مناسب دانشگاه با نیروهای نظامی در کشور

سیاری در ادامه بیان داشت: ساخت قطعات و تجهیزات در داخل کشور فقط مربوط به نیروی دریایی نمی‌شود در سایر بخش‌ها در کشور برای ساخت ادوات پیشرفته با همکاری دانشگاه‌ها قدم گذاشته شد.

این مسئول نظامی کشور با اشاره به همکاری مناسب دانشگاه با نیروهای نظامی در کشور خاطر نشان کرد: در بومی‌سازی تجهیزات بیش از آنکه در کشور پیش‌بینی شده بود پیشرفت کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: امروز برای تهیه تجهیزات نیروی دریایی دست نیاز به سوی هیچ کشوری دراز نمی‌کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های مهم نیروی دریایی در نوشهر بیان داشت: بومی‌سازی آموزش و پرورش نیروی انسانی دریایی حایز اهمیت است چرا که تا قبل از انقلاب همه فرماندهان ما تحصیلکرده خارج از کشور بودند ولی پس از استقرار دانشگاه نوشهر در سال 60 تاکنون همه بدنه نیروی دریایی پرورش یافته دانشگاه‌های داخل کشور هستند.

*مدرک همه دانشجویان نوشهر مورد تایید وزارت علوم است

سیاری با مقایسه کیفیت کار آموزش نیروهای تحصیلکرده در داخل و خارج از کشور بیان داشت: نیروهایی که در خارج از کشور تحصیل کردند ناوگان‌های ما را در اقیانوس‌ها هدایت نکردند ولی دانش‌آموختگان نیروی دریایی داخل کشور بلافاصله در ناوگان‌های ما مستقر می‌شوند.

سیاری ادامه داد: دریانوردان و مهندسان ما نیز در تعمیر، نگهداری و آماده‌سازی سامانه‌های مختلف به مرحله خودکفایی رسیدند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اقدامات انجام شده که برای افزایش سطح علمی و حمایت از دانشجویان چه اقداماتی در نوشهر انجام می‌شود، بیان داشت: مدرک همه دانشجویان نوشهر مورد تایید وزارت علوم است و سطح علمی دانشجویان ما با سایر دانشجویان تفاوتی ندارد.

*حضور فعال دانشگاه علوم دریایی در پژوهش

این مسئول نظامی اضافه کرد: از نظر پرورش روحی و جسمی نیز مطابق با استاندارد‌های دریایی با پرسنل کار می‌شود و همه توان علمی و پرورش که یک افسر ناوبر دریایی باید داشته باشد آموزش داده می‌شود.

سیاری در ادامه با اشاره به حضور فعال دانشگاه علوم دریایی در امر پژوهش گفت: برنامه پژوهشی ما فقط توسط دانشجویان انجام شد که دانشجویان ما در حین پژوهش به ساخت زیردریایی‌های بدون سرنشین رسیدند و ارتباط پژوهشگاه‌های نیروی دریایی با سایر دانشگاه‌های کشور نیز برقرار است.

وی درباره میزان آمادگی نیروی دریایی در برابر نیروی دریایی دشمن گفت: ما باید در شمال و جنوب و هر منطقه‌ ماموریتی، توان عملیاتی و دفاعی را به حدی مجهز نگه داریم که پاسخگویی نیاز کشور باشیم.

*تجهیزات نیروی دریایی نیز بومی است 

سیاری ادامه داد: برای مجهز نگهداشتن نیروی دریایی نیاز به مؤلفه‌های خاصی از جمله آمادگی نیروی انسانی داریم که برای تربیت نیروی انسانی در کشور هیچگونه مشکلی نداریم و نیروی انسانی ما توانش را به خوبی نشان داد.

وی خاطر نشان کرد: تجهیزات نیروی دریایی نیز بومی است و ساخت داخل کشور است و نیازمندی‌های کشور را خودمان تامین می‌کنیم و تاکتیک که آموزش داده می‌شود بومی است و این در حالی بود که در قبل از انقلاب این مؤلفه‌ها را در اختیار نداشتیم.

این مسئول تاکید کرد: در هرصحنه‌ای که حضور پیدا کنیم خودمان برای تغییر وضعیت برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره سامانه‌های جدید دریایی که قرار است در کشور به بهره‌برداری برسد، بیان داشت: آخرین سامانه‌های ما در 7 آذر ارائه شد و بهره‌برداری از سامانه‌های جدید را تا 22 بهمن اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/86004/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول