اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

پیشرفت 51 درصدی پروژه راه‌آهن اردبیل ـ میانه

خبرگزاری فارس:استاندار اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه را‌ه‌آهن اردبیل ـ میانه 51 درصد است که 100 کیلومتر از این مسیر نیز آماده ریل‌گذاری است.

پیشرفت 51 درصدی پروژه راه‌آهن اردبیل ـ میانه

اکبر نیکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اعلام اینکه راه‌آهن اردبیل ـ میانه برای رسیدن به نقطه تکاملی خود به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار داشت: این پروژه به طول 175 کیلومتر در حال اجرا است اما سختی کار به حدی است که روند پروژه از کندی و تاخیر به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی رنج می‌برد.

استاندار اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه را‌ه‌آهن 51 درصد است که 100 کیلومتر از این مسیر نیز آماده ریل‌گذاری است.

وی به احداث 56 تونل به طول 23 کیلومتر و 28 پل بزرگ به طول 3 هزار و 800 متر اشاره کرد و یادآور شد: فعالیت در یک منطقه صعب‌العبور و کوهستانی در حال انجام است و تاکنون برای سرعت دادن به اجرای این پروژه 200 میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار اردبیل به زمانبر بودن کارهای زیر‌سازی و سهولت کار در مرحله ریل‌گذاری اشاره کرد و گفت: با توجه به عنایت ویژه وزیر راه و شهرسازی و تزریق اعتبارات در مقاطع مختلف تا پایان دولت دهم بخش عظیمی از زیر‌سازی‌ها تکمیل شده و وارد فاز ریل‌گذاری خواهیم شد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: مقرر شده هر 15 روز یکبار با حضور وزیر و یا معاونین به همراه مسئولان استانی جلساتی را در محل اجرای پروژه داشته باشیم و تلاش می‌شود تا سه ماه آینده تمام توان را به کار بگیریم تا بخش عظیمی از زیر‌سازی‌ها به نقطه پایانی برسد.

رئیس کارگروه تخصصی زیر‌بنایی و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه هیچ محدودیتی در تامین اعتبار این پروژه وجود ندارد، افزود: کل بدهی پیمانکاران زیر 15 میلیون تومان بوده که همه آنها پرداخت شده و در حال حاضر هیچ بدهی به پیمانکاران نداریم.

منطقه ویژه اقتصادی تولید داخلی را رونق می‌بخشد

نیکزاد در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی با رقم هفت درصد برای کار‌آفرینان و سرمایه‌گذاران و همچنین صنایع وابسته اشاره کرد و بیان داشت: رونق منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند زمینه‌ساز رونق تولید داخلی و حرکت به سمت خودکفایی باشد.

رئیس کارگروه اقتصادی استان به علاقه‌مندی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل و همچنین شهرک تخصصی آب نیر اشاره کرد و گفت: در این باب آنچه بسیار مهم به نظر می‌رسد اینکه فعالیت چنین مجموعه‌هایی در مسیر خوداتکایی واقعی است.

هیچ واحد مسکن مهر لنگ افتتاح‌های رسمی نمی‌ماند

رئیس شورای مسکن استان اردبیل در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر نیز تصریح کرد: 38 هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر در حال ساخت است که اغلب در قالب قراردادهای سه‌جانبه تعاونی‌ها و خود مالکین اجرا می‌شود.

نیکزاد ادامه داد: 6 هزار و 500 واحد نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر در حال ساخت است که به نظر می‌رسد بخش عظیمی از این واحدها تا پایان سال تکمیل شده و تحویل متقاضیان شود.

این مسئول با اعلام اینکه هیچ یک از واحدها ناقص و بدون برخورداری از انشعاب واگذار نمی‌شود، یادآور شد: ما تا آخر خرداد ماه قصد داریم عملیات اجرایی و تکمیلی واحدها را به فرجام رسانده و آنها را تحویل متقاضیان دهیم.

مقام عالی دولت در استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: هیچ یک از واحدهای مسکونی تکمیل شده لنگ افتتاح‌های رسمی نمی‌شود بلکه هر روزی که این واحدها به صورت کامل تکمیل شود به متقاضیان واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول