اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی خبر داد

کلنگ‌زنی راه‌آهن بجنورد - مشهد در سفر رئیس جمهور

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی از کلنگ‌زنی راه‌آهن بجنورد - مشهد و افتتاح 5 پروژه در سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.

کلنگ‌زنی راه‌آهن بجنورد - مشهد در سفر رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود احمدی‌بیغش بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: برای اجرای پروژه راه‌آهن بجنورد - مشهد از یک هفته قبل کار تجهیز کارگاه آغاز شده و فعالیت‌های اولیه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این پروژه روز گذشته مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت، افزود: بر‌اساس برنامه قرار است تا کلنگ‌زنی این پروژه زیربنایی در سفر آینده رئیس جمهور به استان انجام شود.

احمدی‌بیغش اجرای خط آهن بجنورد - مشهد را از ابعاد مختلف برای خراسان شمالی حائز اهمیت خواند.

وی همچنین با اشاره به برنامه افتتاح طرح‌های مختلف با حضور احمدی‌نژاد تصریح کرد: آب‌رسانی به بجنورد از سد شیرین‌دره، شبکه آبیاری و همچنین آب‌رسانی به اسفراین، سد گلول و همچنین افتتاح 9 هزار و 300 واحد مسکن مهر از جمله پروژه‌های قابل افتتاح سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی است.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: در بدو انتصاب به عنوان نماینده عالی دولت در استان پیگیری چند طرح از جمله آب‌رسانی به بجنورد به مردم استان در نشست‌های خبری وعده داده شد.

وی افزود: این پروژه در 16 آبان‌ماه گذشته آماده شد که البته بر‌اساس برنامه زمان‌بندی شده مقرر بود تا فروردین‌ماه سال آینده افتتاح شود که با تلاش مدیران و کارکنان آب منطقه‌ای 6 ماه جلوتر از زمان پیش‌بینی شده به سرانجام رسید.

*راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی

احمدی‌بیغش همچنین از راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه با رایزنی‌های انجام شده از طریق وزارت امور خارجه خبر داد.

وی افزود: این دفتر نمایندگی هفته گذشته با انتصاب مسئول راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در محل ساختمان شماره دو استانداری، فعالیت خود را آغاز کرد.

به گفته استاندار خراسان شمالی، با راه‌اندازی این دفتر تمام امورات مربوط به وزارت امور خارجه از طریق این نمایندگی قابل پیگیری خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به وجود مرز بین‌المللی خراسان شمالی با کشور ترکمنستان، راه‌اندازی معبر و بازارچه مرزی را برشمرد و افزود: این موضوع باید در سطح روسای جمهور دو کشور مطرح شود تا به نتیجه برسد.

*‌انتقال پادگان ارتش از بجنورد در حال انجام است

استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به توافقات انجام شده برای انتقال پادگان ارتش از بجنورد به خارج از شهر گفت: کار انتقال این پادگان اکنون به تدریج در حال انجام است.

وی فروش این پادگان به سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح را برشمرد و افزود: فضای این پادگان در ابتدا قرار بود تا به شهرداری واگذار شود، لیکن به خاطر نداشتن اعتبار شهرداری، این محل به سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح واگذار شد و قرار است تا فضاهای مختلفی از جمله مجتمع‌های تجاری احداث شود.

احمدی‌بیغش تصریح کرد: 230 هکتار زمین نیز در مسیر تخته ارکان برای احداث پادگان جدید شهید دلجویان اختصاص یافته و کار ساخت این پادگان در حال انجام است.

وی انتقال صنوف آلاینده از بجنورد را به عنوان یکی از وعده‌های خود در طول ماه‌های پس از انتصاب به عنوان استاندار خراسان شمالی برشمرد و گفت: کار انتقال صنوف آلاینده شهر و تأمین زیرساخت‌ها در شهرک صنوف آلاینده از سوی فرمانداری و دستگاه‌های مرتبط در حال انجام است.

*‌تکمیل 40 کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان

استاندار خراسان شمالی همچنین اجرای باند دوم بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان را از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: روند اجرای این پروژه اخیراً در سفر وزیر راه و شهرسازی مورد بازدید قرار گرفت و علاوه بر واریز پنج میلیارد تومان اعتبار در هفته گذشته به حساب پیمانکاران، پنج میلیارد تومان اعتبار جدید نیز در این سفر برای تسریع در اجرای آن اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه این پروژه توسط چهار پیمانکار در دست اجراست، تصریح کرد: پیمانکاران نیز قول مساعد دادند تا 40 کیلومتر از این مسیر را تا پایان امسال برای استفاده مسافران آماده کنند.

احمدی‌بیغش اظهار کرد: تسریع در تکمیل باند دوم این محور ارتباطی به خاطر ترافیک بالا ضرورت دارد.

انتهای پیام/63002/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول