اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 170 روزکاری

ریل‌گذاری راه‌آهن تهران ـ همدان به اتمام می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در خصوص روند پیشرفت راه‌آهن تهران ـ همدان گفت: ریل‌گذاری محور همدان ـ تهران آغاز شده و قرار است ظرف 170 روزکاری ریل‌گذاری به اتمام برسد.

ریل‌گذاری راه‌آهن تهران ـ همدان به اتمام می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، غلامرضا سقندلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت جاده‌های استان همدان گفت: استان همدان با توجه به موقعیت جغرافیایی در موقعیت استراتژیک قرار دارد و هدایت ترافیکی 6 استان را بر عهده دارد. 

وی گفت: از مجموع یک هزار و 957 کیلومتر آزادراه کشور 85 کیلومتر آن در استان واقع شده که از این نظر همدان از استان‌های برخوردار از آزادراه در کشور محسوب می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: استان همدان 398 کیلومتر بزرگراه دارد که رتبه هشتم کشور است و 380 کیلومتر بزرگراه در دست احداث داریم که معادل بزرگراه‌های موجود استان است.

وی با اشاره به عملکرد بهتر بزرگراه نسبت به آزادراه تصریح کرد: به علت رایگان بودن و دسترسی آسان و همچنین در صورت رعایت حق تقدم در بزرگراه نسبت به آزادراه که محدودیت دارد تردد با سهولت انجام می‌شود.

سقندلی خاطرنشان کرد: در بخش راه‌های روستایی آسفالته از 86 هزار و 519 کیلومتر در کشور 2 هزار و 720 کیلومتر که معادل سه درصد کشوری است در استان همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه 21 هزار و 270 کیلومتر راه اصلی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: این رقم در استان همدان 310 کیلومتر است که 1.5 درصد راه‌های اصلی کشور را شامل می شود و راههای فرعی استان 850 کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به راهداری‌های استان همدان گفت: تعداد مراکز راهداری 32 نقطه در استان و ماشین‌آلات برف‌روب و نمک‌پاش 215 دستگاه، 19 دستگاه استیجاری و 40 دستگاه ماشین‌آلات کمک‌یار است که در مجموع 274 دستگاه ماشین‌آلات در راهداری فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: تعداد نیروها در زمینه برف‌روبی 249 نفر، نمک‌پاشی 162 نفر و تعداد نیروهای پشتیبانی 118 نفر و در مجموع 529 نفر فعال هستند.

سقندلی ادامه داد: در صورت تأمین اعتبار و مساعدت مسئولان و رعایت اخلاق انسانی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد ماشین‌آلات نمک‌پاشی افزایش می‌یابد تا دیگر نمک‌پاشی دستی انجام نشود.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: در سطح استان همدان تعداد 45 گردنه با 237 کیلومتر وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در خصوص نصب دستگاه‌های کنترل سرعت gps بر روی ماشین‌آلات راهداری یادآور شد: برای کنترل و نظارت بر ماشین‌آلات راهداری تعداد 100 دستگاه gps بر روی خودروها نصب و استان همدان مقام نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه 57 کیلومتر از آزادراه همدان ـ ساوه مسدود بود، اظهار داشت: بیش از 98 درصد عملیات بهسازی و اصلاح این آزادراه انجام شده و طبق قول قبلی ظرف چند روز آینده در بیست و سوم آذر ماه مسیر بازگشایی می‌شود.

سقندلی افزود: بخشی از مسیر محور همدان ـ تهران بعد از پلیس راه همدان قزوین برای ایمن‌سازی و تعریض باند رفت و برگشت و آسفالت شانه‌های جاده انجام شده و در صورت رعایت حق تقدم و سرعت مطمئنه اصلاح شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش راه‌های روستایی از 175 کیلومتر باقیمانده 110 کیلومتر انجام شده و باقیمانده در صورت تأمین اعتبارات مالی تا پایان سال 92 به اتمام می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اضافه کرد: سال گذشته بیش از 13 میلیارد تومان اعتبارات داشتیم و این مبلغ در سال جاری به 2 میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی در خصوص روند پیشرفت راه‌آهن تهران ـ همدان تصریح کرد: ریل‌گذاری محور همدان ـ تهران با ریل‌گذاری چهار کیلومتر آغاز شده و قرار است ظرف 170 روز کاری ریل‌گذاری به اتمام برسد.

انتهای پیام/2499/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول