اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس مطرح کرد

اعتبار فعلی پروژه راه‌آهن بوشهر کافی نیست / تسهیلات میلیاردی برای کارخانه سیمان دشتی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: در مورد پروژه راه‌آهن بوشهر نشست‌هایی با وزیر داشته‌ایم و ما پیگیر این پروژه هستیم هرچند در حال حاضر 15 میلیارد تومان اعتبار داریم ولی این مبلغ مشکلی را حل نمی‌کند.

اعتبار فعلی پروژه راه‌آهن بوشهر کافی نیست / تسهیلات میلیاردی برای کارخانه سیمان دشتی

حجت‌الاسلام سید محمدمهدی پورفاطمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان دشتی گفت: بنا به فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری امضای خود را پس گرفتیم.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند طرح سئوال از رئیس جمهور تا اینجا کار مثبتی بود و هم نشان‌دهنده احساس مسئولیت و هم آمادگی مسئولان دولتی برای پاسخگویی است اما ادامه این کار چیزی است که دشمن می‌خواهد.

وی ادامه داد: ما امضاکنندگان طرح سئوال از رئیس جمهور بنا به حکم حکومتی مقام معظم رهبری این را پذیرفته‌ایم و اعلام کرده‌ایم و امضای خودمان را پس گرفتیم و امیدوارم همه این مسائل حل شود.

پورفاطمی در پاسخ به اینکه مشکل مالی کارخانه سیمان مند دشتی به کجا رسیده است، گفت: تسهیلات بانکی برای این کارخانه تصویب شده و قرار است 10 میلیارد تومان آن از بانک صادرات و 50 میلیارد تومان هم از بانک ملی بنا است که پرداخت شود.

وی افزود: ما در حال پیگیری آن هستیم استاندار نیز کمک‌های فراوانی در این زمینه انجام داده‌اند و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این کار انجام شود.

پورفاطمی در رابطه با بیمارستان اهرم نیز گفت: با پیگیری‌های استاندار قرار است که اعتباری به استان تزریق شود که امیدواریم با اختصاص بخشی از این اعتبار به بیمارستان، مشکل این بیمارستان حل شود.

وی در مورد راه‌آهن در استان بوشهر یادآور شد: نشست‌هایی با وزیر داشته‌ایم و ما پیگیر این پروژه هستیم هرچند درحال حاضر 15 میلیارد تومان اعتبار داریم ولی این مبلغ مشکلی را حل نمی‌کند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این مطلب که مدت طولانی از اجرای پروژه گمرک ساحلی می‌گذرد و هنوز انتظارات مردم از شما و حتی دولت در این زمینه برآورده نشده است، افزود: در رابطه با مناقصه و تغییر و تحول آن از شیلات به سازمان بنادر و دریانوردی اقداماتی در حال انجام است.

پورفاطمی گفت: باید مسئولان و متولیان کارهای دیگران را پیگیری و انجام دهند و کار اصلی آن با شیلات، سازمان بنادر، وزیر راه و شهرسازی و وزیر جهاد کشاورزی بود که در این زمینه مکاتباتی انجام داده‌ایم و مابقی کارها را باید مسئولان شهرستان و استان انجام دهند و بنا داریم به اتفاق استاندار بازدیدی از این گمرک داشته باشیم.

وی در زمینه پارس شمالی خاطرنشان کرد: اقداماتی در این زمینه انجام شده اما نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی است و با چینی‌ها در حال توافق هستیم و زیرساخت‌ها و فنس‌کشی‌ها آغاز شده است.

پورفاطمی گفت: با توجه به مشکلاتی که در پارس جنوبی است در رابطه با این که آقایان کی می‌خواهند کلنگ‌زنی کنند اما در حال حاضر به خاطر این که مشکلاتی در پارس جنوبی وجود دارد به آنجا زوم کرده‌اند.

این نماینده مجلس در پاسخ به الحاق قسمتی از استان‌های بوشهر و هرمزگان به فارس گفت: به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر هم کتباً و هم شفاهاً به رئیس جمهور تذکر داده‌ام اما فارسی‌ها می‌گویند ما با بوشهر کاری نداریم ولی بنده این موضوع را نپذیرفتم.

پورفاطمی افزود: در همین ارتباط جلساتی با آیت‌الله صفایی‌بوشهری، آیت‌الله حسینی‌بوشهری، حجت‌الاسلام و‌المسلمین نعیم‌آبادی امام جمعه بندرعباس و مجمع نمایندگان بوشهر و هرمزگان تشکیل داده‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه استاندار فعلی بوشهر تعامل خیلی خوبی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارند به نظر شما این تعامل چه پیشرفتی جهت توسعه استان خواهد داشت، افزود: آقای حسنوند فردی فعال و پرانرژی است و پیگیر مشکلات استان هستند و این موضوع باعث پیشرفت استان بوشهر خواهد شد.

پورفاطمی در پاسخ به اینکه تیم والیبال دلیران دشتی نماینده استان بوشهر در لیگ دسته یک کشور قرار دارد و شما نیز قول حمایت داده‌اید، گفت: پیگیری‌هایی کرده‌ایم ولی مسئله بودجه‌ها محقق نشده و انشاءلله وضعیت بودجه بهتر شود هم در استان و هم در تهران در حال پیگری هستیم که لااقل بتوانیم بودجه‌ای را در اختیار تیم قرار دهیم تا امسال بتواند به لیگ برتر صعود کند.

انتهای پیام/66001/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول