اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول در مرکز بهداشت کرمان

ازدواج‌های بدون مشاوره موجب بیماری‌ روانی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول واحد سلامت روان مرکز بهداشت شهرستان کرمان گفت: ازدواج‌های بدون مشاوره یکی از بحران‌های کاهش سلامت روان و افزایش بیماری‌های روانی است.

ازدواج‌های بدون مشاوره موجب بیماری‌ روانی می‌شوند

امین گوشه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: واحد سلامت روان در زمینه پیشگیری از بیماری‌های روانی فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد: واحد سلامت روان تلاش می‌کند تا با ارائه آموزش‌های لازم موجب کاهش بیماری‌ها و مشکلات روانی شود و افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.

گوشه، بیماریابی و درمان بیماران را از دیگر اقدامات واحد سلامت روان خواند و ابراز داشت: پس از شناسایی بیماران از طریق فرم بیماریابی و معاینه پزشکان در زمینه درمان آنها اقداماتی صورت می‌گیرد.

وی بازتوانی بیماران روانی را از دیگر فعالیت‌های واحد سلامت روان ذکر کرد و افزود: با معرفی بیماران به مراکز تخصصی و انجام گروه درمانی و کاردرمانی سعی می‌شود تا این افراد به زندگی طبیعی خود برگردند.

این پزشک بیان داشت: بر اساس آمار جهانی 25 درصد جمعیت بیمار روانی خفیف و یک تا 1.5 درصد نیز بیمار روانی شدید مبتلا هستند که مصرف موادمخدر، روابط نامناسب بین زوج‌ها و والدین و فرزندان و عدم آگاهی از مهارت‌های زندگی از مهم‌ترین علل این بیماری‌ها است.

گوشه تصریح کرد: فراگیری مهارت‌های زندگی و همچنین روابط صحیح زناشویی و شیوه مناسب فرزندپروری موجب کاهش بیماری‌های روانی و حتی بیماری‌های جسمی می‌شود.

وی افزود: سه سال نخست زندگی، اساس شکل‌گیری شخصیت انسان است و مهم‌ترین و بحرانی‌ترین سال‌های زندگی یک فرد به شمار می‌رود و به طور مثال نمی‌توان برای حل مشکلات یک کودک پنج ساله امیدی زیادی داشت.

گوشه تصریح کرد: ازدواج‌های بدون مشاوره یکی از بحران‌های کاهش سلامت روان و افزایش بیماری‌های روانی است.

وی انتخاب‌های بدون مشاوره را بحران ‌سازترین مسئله ازدواج برشمرد و ابراز داشت: خانواده‌ها مهارت‌های زندگی را بلد نیستند و بیشتر زوج‌ها با مهارت‌ها آشنایی ندارند.

انتهای پیام/80019/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول