اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

به توسعه گردشگری کشورهای اسلامی نباید بسنده کرد

خبرگزاری فارس: دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه گردشگری، حوزه نگاهی فراملی است و نباید به توسعه گردشگری در دامنه‌ای محدود بسنده کرد.

به توسعه گردشگری کشورهای اسلامی نباید بسنده کرد

عباس قائدرحمت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در مشهد اظهار داشت: ایران از نظر جذب گردشگر به‌ویژه توریست درمانی شرایط مساعدی دارد.

وی ادامه داد: غنای ظرفیت‌های علمی و نیروی انسانی، و کاهش پول ملی از مواردی است که می‌توان با تکیه بر آن تبلیغ وسیعی بر حوزه جذب گردشگر داشت.

قائدرحمت با بیان اینکه گردشگری سلامت کشور بستگی به ارتقای ظرفیت‌های علمی دارد، خاطر نشان کرد: بستر جذب و توسعه گردشگر درمانی در کشور فراهم است فقط قانونمندی و برنامه‌ریزی اصولی را در جهت توسعه آن نیازمندیم.

وی تصریح کرد: وضعیت اقامتی و اسکان گردشگران و سیستم حمل و نقل آنان با توجه به کاهش پول ملی متناسب بوده و این نقطه قوتی برای توسعه گردشگری و به‌ویژه گردشگری سلامت بشمار می‌رود.

دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گردشگری مسئله‌ای فرامرزی است اذعان کرد: برای توسعه گردشگری نباید نگاه محدود داشت، اگر چه کشورهای اسلامی به دلیل قرابت‌های دینی بهترین بستر ایجاد تعاملات بیشتر است اما باید افق دستاورد گردشگری را غنی‌تر و در حوزه‌ای وسیع‌تر ببینیم.

قائدرحمت ادامه داد: امروز باید هنرمندی خود را با رعایت موازین اسلامی در مسیر جذب گردشگر غیردینی و غربی به منصه ظهور برسانیم.

وی یادآور شد: برگزاری کنفرانس بین‌المللی گردشگری کشورهای اسلامی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی فرصتی مناسب برای هم‌پیمانی با کشورهایی است که به‌دلیل اشتراکات فراوان می‌توان سرمایه‌گذاری عظیمی در حوزه گردشگری کرد.

دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امید است با برگزاری این کنفرانس در قطب توریست درمانی کشور یعنی بیمارستان رضوی بتوانیم کمک شایانی به توسعه گردشگری سلامت کشور کنیم.

انتهای پیام/70017/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول