اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد خبر داد

جذب 9.5 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در شهرستان بویراحمد

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد از جذب 9.5 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: این میزان بیش از نصف کل اعتبار واگذاری به استان است.

جذب 9.5 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در شهرستان بویراحمد

محمد الفونه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اعتبارات بخش کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: 61 میلیارد تومان طرح در کارگروه بخش کشاورزی داشتیم که 371 پرونده مطرح در حوزه کشاورزی را در این کارگروه‌ها به تصویب رساندیم.

فرماندار شهرستان بویراحمد حوزه کشاورزی را بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: در حوزه کشاورزی بررسی‌های مفصلی صورت گرفت و افرادی که متقاضی سرمایه‌گذاری هستند هم در کارگروه شهرستان‌ها و هم در کمیته‌های مربوطه به بانک یا کارگروه کشاورزی معرفی شدند.

الفونه در ارتباط با جذب اعتبارات بخش کشاورزی اذعان داشت: شهرستان بویراحمد تا به امروز 9.5 میلیارد تومان از اعتبارات کارگروه کشاورزی را جذب کرده است که این میزان بیش از نصف کل اعتبار واگذاری به استان است.

این مسئول در ادامه افزود: کل اعتبارات واگذاری به استان کهگیلویه و بویراحمد 17 میلیارد تومان بوده که شهرستان بویراحمد در میزان جذب این اعتبار بسیار موفق عمل کرده است.

الفونه از اهمیت بخش کشاورزی سخن به میان آورد و عنوان کرد: اطلاعات و داده‌های تاریخ سیاسی و اقتصادی جهان گویای این واقعیت است که خطراتی که امنیت، رفاه و آینده ملت‌ها را تهدید می‌کند دیگر خطرات سنتی چون برخوردهای بین‌المللی و تجاوز به وسیله یک قدرت خارجی نیست، بلکه خطرات ناشی از بی‌ثباتی‌های اقتصادی، فقر، گرسنگی و عدم وجود امنیت غذایی و به ویژه بیکاری است.

وی در ارتباط با امنیت غذایی در دنیا اظهار کرد: امنیت غذایی در مفهوم گسترده یعنی وجود ذخایر و مقررات لازم برای اداره آن‌ها و استفاده از این ذخایر در مواقع توقف یا کاهش ناگهانی عرضه محصولات غذایی وارداتی که از اهداف دارای اولویت و مورد تایید کشورهای صنعتی و غیر صنعتی است.

فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های کشور توجه به بخش کشاورزی بسیار مهم است چرا که خودکفایی در این بخش تا حد زیادی وضعیت اقتصادی کشور را به حال تعادل در خواهد آورد.

انتهای پیام/2571/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول