اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل منابع صندوق توسعه ملی صورت گرفت

پرداخت 3300 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از تصویب پرداخت 3 هزار و 300میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان از محل منابع صندوق توسعه ملی خبر داد.

پرداخت 3300 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان با اعلام این خبر افزود: این مبلغ در ستاد تسهیل کشور و در دو مرحله به تصویب رسیده و از محل صندوق توسعه ملی و منابع قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات که بخش عمده آن مربوط به تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان است در شرایط کنونی و با وجود مشکلات حوزه تولید به مثابه خونی در رگ این واحدها به شمار می‌رود.

علیرضابیگی تاکید کرد: انتظار داریم پشتیبانی لازم توسط بانک‌های عامل صورت گیرد تا بتوانیم از این ظرفیت ایجاد شده بهره‌مند شویم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه میزان خسارت‌های وارد شده به واحدهای تولیدی و قالیبافان مناطق زلزله‌زده استان را 210 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طبق توافقی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته‌ایم مقرر شده است که پشتیبانی لازم از این واحدها صورت گیرد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز ستاد تسهیل، پرداخت تسهیلات به میزان خسارت‌های وارد شده به واحدهای تولیدی مناطق زلزله‌زده را تصویب می‌کنیم و محل تامین این تسهیلات توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین خواهد شد.

علیرضابیگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جنگ اقتصادی و اقتصاد مقاومتی سختی‌های خود را دارد، افزود: سربازان جنگ اقتصادی باید بر روی آرمان‌هایی که مبتنی بر خون شهدا و گفتمان انقلاب اسلامی است، پایمردی کنند.

وی تاکید کرد: مدیران حوزه تولید و بانک‌ها باید همکاری کنند تا از این مقطع زمانی با سرافرازی و موفقیت عبور کنیم.

انتهای پیام/60001/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول