اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل خبر داد

افزایش 22 درصدی ورودی مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل از افزایش 22 درصدی ورودی مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار در هشت ماهه سال جاری خبر داد.

افزایش 22 درصدی ورودی مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار

عبدالحسین علی‌اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: در هشت ماهه سال جاری 337 هزار و 623 مسافر به داخل کشور وارد و 285 هزار و 265 مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار خارج شده‌ است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد مسافر خارجی ورودی رشد داشته است.

وی افزود: در هشت ماهه سال‌جاری 83 هزار تن کالا به پایانه مرزی بیله‌سوار وارد و 100 هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر گردیده است که در مدت مشابه با سال گذشته 20 درصد صادرات و 56 درصد واردات رشد داشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل در خصوص ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه مرزی بیله‌سوار نیز گفت: در هشت ماهه سال جاری 201 هزار تن کالا از پایانه مرزی ترانزیت ورودی و 107 هزار تن ترانزیت خروجی شده است.

علی‌اکبری بیان داشت: این رقم در مدت مشابه با سال گذشته در ترانزیت ورودی 14 درصد و در ترانزیت خروجی 37 درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که در سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های حمل و نقل استان حضور فعال داشته باشند حمایت جدی و همه‌جانبه به عمل می‌آورد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر شش مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی در محورهای اصلی استان فعال هستند که در این میان تعداد 9 مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی نیز در دست احداث می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری تعداد دو مجتمع خدماتی و رفاهی در محورهای اردبیل ـ خلخال، اردبیل ـ مشگین‌شهر مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

علی‌اکبری ادامه داد: برای ارائه خدمات به مسافرین محور اردبیل ـ سرچم یک نمازخانه بین راهی به مساحت 110 مترمربع در دست ساخت بوده و در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبارات سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی کانکس برای استقرار پلیس راه، امداد و نجات خودرو و.... در این مسیر مشغول ارائه خدمات می‌باشند.

انتهای پیام/62003/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول