اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان خبر داد

موافقت وزارت امور خارجه با احداث پل دوم پایانه مرزی میلک

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان از موافقت وزارت امور خارجه برای احداث پل دوم پایانه مرزی میلک در شهرستان هیرمند خبر داد.

موافقت وزارت امور خارجه با احداث پل دوم پایانه مرزی میلک

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، حاتم نارویی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید هیرمند در آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به تداوم خشکسالی‌های شمال استان، اولویت فعالیت‌های مدیران اجرایی را اجرای طرح‌های بهینه آب ذکر کرد و اظهار داشت: انتقال آب با لوله از منابع به مزارع کشاورزان و احداث پل دوم پایانه مرزی میلک با توجه به موافقت وزارت امور خارجه از جمله اولویت‌های مهم در منطقه است.

وی افزود: باید از مزیت مرز به عنوان یک فرصت طلایی و استثنایی در واردات و صادرات کالا بر اساس چارچوب‌های قانونی بهره برد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: از جمله ظرفیت‌های قابل ذکر در منطقه شمال استان وجود بازارچه‌های مرزی است که می‌تواند نقش بسزایی در تولید اشتغال مرزنشینان داشته باشد و مدیریت عالی اجرایی منطقه باید به این مهم توجه ویژه کند.

نارویی با بیان اینکه شمال استان دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بی‌شماری است، تأکید کرد: قشرهای مختلف جامعه همچون گذشته با حفظ وحدت، مدیران اجرایی را در ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر یاری دهند.

امام جمعه هیرمند نیز در این مراسم گفت: خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در این منطقه مثال‌زدنی است به طوری که حجم خدمات انجام شده نسبت به گذشته اصلاً قابل قیاس نیست.

حجت‌الاسلام ابراهیم گزمه افزود: اصل عدالت‌محوری و تقسیم عادلانه ثروت در جای جای میهن اسلامی به ویژه مناطق دورافتاده و کمتر توسعه یافته از جمله برنامه‌های اساسی و مورد توجه دولتمردان بوده است.

وی بیان داشت: شهرستان تازه تأسیس هیرمند دارای استعدادها و قابلیت‌های بسیاری است که در صورت بهره‌برداری قابل قبول از آنها می‌تواند شکوفایی و توسعه را برای منطقه به ارمغان آورد.

امام جمعه هیرمند با تأکید بر مسئله اشتغال ابراز امیدواری کرد: با احداث پل دوم پایانه مرزی میلک و رونق صادرات و واردات کالا از طریق این بازارچه شاهد ایجاد اشتغال برای مردم و به ویژه جوانان منطقه باشیم.

در پایان مراسم، استاندار سیستان‌وبلوچستان طی حکمی از سوی وزیر کشور، از زحمات محمد گمرکی‌زاده فرماندار سابق شهرستان مرزی هیرمند تقدیر و سلطان دهمرده به عنوان فرماندار جدید هیرمند معرفی و منصوب شد.

همچنین امروز طی مراسمی با حضور استاندار سیستان‌وبلوچستان از زحمات احمد دهمرده فرماندار سابق شهرستان زهک تقدیر به عمل آمد و طی حکمی از سوی وزیر کشور، حبیب پیری به عنوان فرماندار جدید شهرستان زهک منصوب شد.

انتهای پیام/75002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول