اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 8 ماه سال جاری

337 هزار مسافر خارجی وارد اردبیل شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مرزی استان اردبیل گفت: در هشت ماهه سال جاری 337 هزار و 623 مسافر وارد و 285 هزار و 265 مسافر از مرز اردبیل خارج شدند.

337 هزار مسافر خارجی وارد اردبیل شدند

عبدالحسین علی‌اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، پایانه مرزی بیله‌سوار را از مرزهای فعال استان اردبیل اعلام کرد و اظهار داشت: وظیفه ترانزیت کالا و ورود مسافر و اتباع کشورهای همجوار عمده مسئولیت این مرز است که ما امسال شاهد 22 درصد افزایش مسافر ورودی بودیم.

وی یادآور شد: در هشت ماه اول سال جاری 83 هزار تن کالا از طریق بیله‌سوار وارد و 100 هزار تن کالا صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد صادرات و 56 درصد رشد واردات را شاهد بودیم.

این مسئول ادامه داد: در همین مدت 201 هزار تن کالا ترانزیت ورودی و 107 هزار تن ترانزیت خروجی داشته است که در ترانزیت ورودی 14 درصد رشد و ترانزیت خروجی 37 درصد رشد را شاهدیم.

سامانه هوشمند پلاک‌خوان خودرو راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مرزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: متوسط عمر ناوگان موجود در استان اردبیل 18.4 سال است.

وی افزود: ما دوربین‌های سرعت‌سنج را در مبادی مختلف ترددی استان نصب کردیم و در آینده نزدیک نسبت به ثبت سامانه هوشمند پلاک‌خوان خودرو با هدف ثبت تخلفات سرعت ماشین‌های عبوری اقدام می‌کنیم.

علی‌اکبری تصریح کرد: در محور اردبیل ـ سرچم چهار دوربین فعال داریم و در گردنه کجل یک دستگاه دوربین با پیشرفت 85 درصد در حال اجراست که با راه‌اندازی این دوربین در حوزه استحفاظی 130 کیلومتری محور اردبیل ـ سرچم پنج دستگاه دوربین نصب خواهد شد.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول