اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان خبر داد

جابه‌جایی 28 هزار مسافر در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان از جابه‌جایی بالغ بر 28 هزار و 900 نفر مسافر در سال‌جاری تاکنون در صومعه‌سرا خبر داد.

جابه‌جایی 28 هزار مسافر در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مرتضی عظیمی در جریان بازدید مدیران این شهرستان از پایانه حمل و نقل صومعه‌سرا با تبریک روز «حمل و نقل و رانندگان» اظهار کرد: حمل و نقل کالا و مسافر به ویژه در عصر حاضر یکی از مباحث اصلی و مطرح در راستای توسعه و پیشرفت جوامع محسوب می‌شود.

وی، آموزش رانندگان برای جابه‌جایی مسافران و کالا و حفظ موازین ایمنی را مهم دانست و افزود: تمام رانندگان وسایل نقلیه عمومی باید آموزش‌های لازم و ضروری برای حفظ جان مسافران و انتقال ایمن کالا را فرا گیرند.

مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان با بیان اینکه وضعیت و حساسیت‌های حوزه حمل و نقل نسبت به گذشته تفاوت چشمگیری داشته است، ادامه داد: رانندگان حمل و نقل کالا بالغ بر 46 ساعت آموزش و در بخش مسافر 45 ساعت آموزش را باید پیش از فعالیت طی کنند.

به گفته وی، رانندگان وسایل نقلیه عمومی تنها در صورت گذراندن دوره‌های آموزشی مذکور می‌توانند وارد عرصه حمل و نقل شوند.

عظیمی با اشاره به آموزش‌های رانندگان بخش حمل و نقل عمومی منطقه غرب استان تصریح کرد: با رایزنی اداره کل حمل و نقل گیلان تمام آموزش‌های ویژه رانندگان وسایل نقلیه عمومی شهرستان‌های فومن، شفت، ماسال و صومعه‌سرا با محوریت مکانی صومعه‌سرا انجام می‌شود.

وی از آموزش 320 راننده وسایل نقلیه عمومی منطقه غرب گیلان در صومعه‌سرا خبر داد و بیان کرد: این تعداد راننده بالغ بر 4 هزار و 720 ساعت آموزش ایمنی را برای حفظ سلامت شغلی و آشنایی با قوانین و مقررات رانندگی طی کرده‌اند.

مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان درباره بیمه رانندگان، متذکر شد: اکنون 50 درصد از حق بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی را پایانه حمل و نقل پرداخت می‌کند تا فشار هزینه‌های بیمه تا حدودی از روی رانندگان برداشته شود.

وی اضافه کرد: رانندگان علاوه بر بیمه تامین اجتماعی می‌توانند با پرداخت مبلغ 24 هزار تومان از بیمه تکمیلی نیز بهره‌مند شوند.

عظیمی از جابه‌جایی بالغ بر 28 هزار و 900 نفر مسافر در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: در سال جاری تاکنون این تعداد مسافر از پایانه حمل و نقل صومعه‌سرا جابه‌جا شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد وسایل نقلیه عمومی صومعه‌سرا برای جابه‌جایی مسافران یادآور شد: بالغ بر یک‌هزار و 493 دستگاه مینی‌بوس و سواری در راستای جابه‌جایی مسافران از صومعه‌سرا به دیگر نقاط کشور در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/84003/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول