اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌ و بلوچستان:

تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر، گنجینه‌ تاریخی و معنوی است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر، گنجینه ارزشی تاریخی و معنوی برای استان سیستان و بلوچستان است.

تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر، گنجینه‌ تاریخی و معنوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی در همایش فرهنگ عمومی استان با حضور وزیر ارشاد در استانداری اظهار دشت: همایش خورشید ولایت، روزی ماندگار در تاریخ استان است.

وی افزود: سالروز تبعید رهبر معظم به استان سیستان و بلوچستان هرچند یادآور تحمل سختی‌های زیاد برای ایشان است ولی خداوند مقرر کرده بود که تبعید ایشان به ایرانشهر را در جایگاه رفیعی قرار دهد تا گنجینه‌ای از ذخایر ارزشی، تاریخی و معنوی برای این استان شود.

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: برگزاری سومین همایش خورشید ولایت بیانگر پیوند عمیق مردم ایرانشهر با مقام معظم رهبری است که منشأ آثار و برکات اجتماعی و معنوی زیادی بوده و برای تدوین و تبیین این رابطه این همایش مصوبه شورای فرهنگ عمومی شده است که با استقبال بی‌نظیر مردم منطقه مواجه شده است.

حجت‌الاسلام عباس دانشی از ظرفیت‌های مناسب فرهنگی و قرآنی استان در حجم گسترده سخن گفت و افزود: این استان با داشتن حافظان قرآنی، استعداد فراوانی برای پرداختن به مسائل در حوزه معنویت و قرآن دارد.

وی ادامه داد: هنر پاک و سالم مردم این خطه آلوده به لهو و لعب نشده و آمیخته با مسائل دینی و معنوی است و قدرت چند ساله دارد و اکنون فرصت به دست آمده که باید به آن پرداخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان بیان کرد: بسیاری از کارها به سازماندهی، هدایت، جریان‌سازی و مشارکت مردمی نیاز دارد و باید به اولویت‌های فرهنگی، مسائل مرزی و تنوع قومی در آیین‌نامه‌ها و برنامه‌ها توجه ویژه‌ای شود.

دانشی در ادامه برگزاری نمایشگاه کتاب را از رخدادهای بزرگ فرهنگی در استان نام برد و گفت: هر ساله این نمایشگاه با استقبال مردم مواجهه می‌شود و امسال نیز فعالیت‌های علوم قرآنی در آن باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/75003/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول