اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قزوین برگزار شد

نمایشگاه جمعی آثار گرافیکی در فرهنگسرای بانو

خبرگزاری فارس: نمایشگاه جمعی آثار گرافیکی مهدی آزاد، هادی زندیه و میلاد قهرمانی 25 آذر ماه در نگارخانه فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) دایر شده و تا 30 این ماه به کار خود ادامه خواهد داد.

نمایشگاه جمعی آثار گرافیکی در فرهنگسرای بانو

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی آزاد در این خصوص اظهار داشت: این نمایشگاه از دو بخش پوستر (از نوع تایپوگرافی) و آرم (شامل نسوج مساجد و یکسری علایم در خط نستعلیق و خط کوفی) تشکیل شده و هویت اصلی آن گرافیک است که در دهه اخیر در ایران مخاطبان بیشتری پیدا کرده است.

آزاد، تایپوگرافی را به معنی یک نوشته به مفهوم انتزاعی رسیدن دانست و بیان کرد: در این نمایشگاه 21 آرم و 18 پوستر به نمایش گذاشته شده است و پوسترها با موضوع فرهنگی و اجتماعی و آرم‌ها علاوه بر این موارد از ویژگی تجاری و سفارش کار برخوردارند.

وی هدف از شرکت در این نمایشگاه را آشنایی بیشتر هنرمندان گرافیکی با این آثار و موضوعات به کار رفته عنوان کرد و گفت: ضمن آشنایی با هنر گرافیک می‌توان از اشکال ساده آثار گرافیکی زیبایی خلق کرد.

این کارشناس گرافیک خاطرنشان کرد: خلاقیت و ایده در این رشته بسیار مهم بوده و رمز موفقیت است و باید گردهمایی‌هایی در قزوین تشکیل شود و تمام هنرمندان و علاقمندان به آثار گرافیکی شرکت کنند و تبادل نظر و همفکری داشته باشند.

همچنین میلاد قهرمانی دانشجوی کارشناسی گرافیک نیز عنوان کرد: افزایش نگارخانه در قزوین ضروری است و در بین فضاهای موجود، نگارخانه فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) از فضا و نور مناسبی برای ارائه آثار برخوردار است و در این نمایشگاه 13 اثر ارائه دادم که بیشتر آنها از نوع تایپوگرافی است.

قهرمانی یادآور شد: در کنار هم قرار گرفتن هنرمندان در یک گروه موجب متعادل شدن نمایشگاه، ارائه آثار بیشتر و ایجاد فضای رقابتی در میان هنرمندان می‌شود.

همچنین زندیه یکی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه نیز ضمن تشکر از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به دلیل در اختیار قرار دادن فضای مناسب نگارخانه بیان کرد: ضروری است برای اطلاع شهروندان از برپایی چنین نمایشگاه‌هایی اقدامات گسترده صورت بگیرد تا آنها با این هنر بیشتر آشنا شوند.

زندیه تصریح کرد: معیار و ملاک موفقیت در این رشته، داشتن استعداد و حس هنری است و مدرک دانشگاهی از اولویت کمتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه باید بستر مناسبی برای آشنایی مردم با هنر گرافیک و به ویژه پوستر فراهم کرد، افزود: صدا و سیما نیز از نقش مهمی در انعکاس تصاویر با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف گرافیکی بر عهده دارد و به ویژه در زندگی باید از رنگ‌های متنوعی در تمام زمینه‌ها استفاده کرد و حتی در لباس پوشیدن بهتر است تنها از رنگ سیاه و سفید استفاده نکرد و به روان‌شناسی رنگ‌ها نیز توجه کرد.

گفتنی است، نمایشگاه جمعی آثار گرافیک (پوستر، تایپوگرافی) از 25 تا 30 آذر ماه جاری در نگارخانه فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) از ساعت 19- 16 و 13- 9 در معرض دید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول