اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

ترویج فرهنگ نقد و نقادی در جامعه ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش بر ضرورت ترویج فرهنگ نقد و نقادی در جامعه تاکید کرد.

ترویج فرهنگ نقد و نقادی در جامعه ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام خداداد رضایی ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب آبپخش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه انسان‌ها نیازمند یار و دوست همیشه همراه هستند و کتاب یار مهربانی است که همیشه در کنار انسا‌ن‌ها قرار گرفته و هیچ‌گاه آنها را ترک نمی‌کند.

امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: باید از تمامی اوقاتی که در اختیار داریم برای رشد و بالندگی فکری، ذهنی و روحی خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، استفاده کنیم و مطالعه کتاب یکی از عواملی است که ما را در دستیابی به این هدف نزدیک می‌کند.

رضایی با تاکید بر ضرورت غنی‌سازی اوقات فراغت با مطالعه و کتابخوانی، اظهار داشت: باید تمامی اوقات خود را غنی کنیم و اجازه ندهیم لحظه‌ای از اوقات زندگی ما به بطالت سپری شود.

وی اضافه کرد: در زندگی روزمره تفریحات و فعالیت‌های فراوانی برای پرکردن اوقات فراغت وجود دارد که هر یک می‌تواند انسان را به گناه و غفلت گرفتار کند، ولی مطالعه کتاب هیچ‌گاه انسان را گرفتار گناه نمی‌کند.

رضایی با بیان اینکه فرهنگ نقد و نقادی باید در جامعه نهادینه شود، اذعان داشت: باید با دید نقادی به مطالب کتب بنگریم و در صورت ضرورت محتوای کتب و مکتوبات را نقد کنیم.

وی گفت: در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب باید به سلایق مردم توجه کنیم و با نظرسنجی‌های کارآمد کتب مورد نیاز مردم را در نمایشگاه‌ها توزیع کنیم تا نمایشگاه‌ها برای جامعه مثمر‌ثمر و کارآمد باشد.

امام جمعه آبپخش اذعان داشت: کتاب‌ها محتواهای گوناگون و متعددی دارند به نحوی که مطالعه کتاب برای تمامی اقشار و آحاد جامعه مفید است و می‌تواند باعث آگاهی‌بخشی به آنها شود.

رضایی تصریح کرد: پیشرفت و توسعه جوامع درخور آگاهی از علوم مختلف است و اگر جامعه‌ای غرق در علوم و دانش‌های گوناگون باشد قطعا می‌تواند به پیشرفت و توسعه دست‌ یابد.

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به هر هدف و خواسته‌ای مستلزم در اختیار داشتن امکانات اولیه است و برای پیشرفت علمی و توسعه جامعه باید فرهنگ کتاب‌ و کتابخوانی در آن جامعه گسترش یابد.

رضایی با بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه تصریح کرد: در جوامع اسلامی و تمام جوامع انسانی کتاب از جایگاه بالایی برخوردار است و باعث ترویج و گسترش مسائل فرهنگی، دینی و ... می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: میزان و سرانه مطالعه کتاب در جامعه ما کمتر از نرم جهانی است که این مسئله نگران کننده است و مسئولان باید برای حل آن تلاش کنند.

امام جمعه آبپخش گفت: مسئولان فرهنگی و فرهنگ‌دوستان جامعه باید تلاش خود را برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به کار گیرند و زمینه را برای افزایش سرانه مطالعه در بین تمامی اقشار و آحاد جامعه به کار گیرند.

رضایی تصریح کرد: بخش آبپخش در تمامی زمینه‌های فرهنگی و هنری فعال بوده و مسئولان فرهنگی این بخش باید با برنامه‌ریزی‌های مدون زمینه را برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی مهیا سازند.

انتهای پیام/2451/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول