اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

پیوند علم و دین ناگسستنی است/ باید کرسی‏ نظریه‏پردازی قوت بگیرد

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری، ضمن بیان سخنانی در خصوص اهمیت پژوهش در مسائل مختلف کشور گفت: پیوند علم و دین ناگسستنی است.

پیوند علم و دین ناگسستنی است/ باید کرسی‏ نظریه‏پردازی قوت بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین سید‏عبدالهادی حسینی‏شاهرودی عصر امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن که با حضور امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، جمعی از مسئولان و شمار زیادی از دانشجویان در سالن آمفی‏تئاتر این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در خصوص پیوند علم و دین، نقطه‌نظرات متناقض بسیاری وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی دانشمندان مسلمان و غیرمسلمان مشهور جهان علم، این دو عنصر را جدای از یکدیگر تصور می‏کنند و برخی دیگر نیز پیوندشان را امری غیرممکن می‏دانند.

حسینی‏شاهرودی خاطرنشان کرد: بحث بین نظریه‏پردازان معتقد به هر یک از این دو نظریه، متعلق به زمان کنونی نیست و عمری بس طولانی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این سئوال‌ها که حال باید دانست که تکلیف چیست و آیا باید کورکورانه به دنبال این نظریه‏پردازان حرکت کنیم؟ بیان داشت: پاسخ این پرسش‏ها این است که خیر؛ ما باید خود در سایه پژوهش و تحقیق به دنبال جواب چنین سئوالاتی باشیم و آن را در کرسی‏های نظریه‏پردازی در بوته بحث و گفت‏و‏گو قرار دهیم.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به چنین امر مهمی، باید پژوهش و تحقیق را به عنوان یکی از مهم‏ترین مسائل دانشمندان و دانشجویان تلقی کرد.

وی عنوان کرد: بی‏تردید اگر برکت وجودی پژوهش و پژوهشگر نبود، امروز ایران اسلامی در عرصه‏های مختلف علمی و فناوری نظیر انرژی هسته‏ای به چنین توفیقاتی دست نمی‏یافت.

حسینی‌شاهرودی گفت: دانش بر دو بخش علوم طبیعی و انسانی تقسیم می‌شود؛ علوم انسانی براساس مبانی اسلامی دارای کلیدواژه‏هایی است که با تکیه بر آن می‏توان بر غنای این دانش افزود.

وی در پایان یادآور شد: عامل متصل‏کننده علوم انسانی و اسلامی، فرایند ناشی از تحقیق و پژوهش است و باید بدان اهتمام ویژه داشت.

انتهای پیام/670092/ذ/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول