اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

ماموران انتظامی با برخورد خوب مبلغ دین و نظام باشند

خبرگزاری فارس: آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه امنیت بستر تمام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است گفت: مأموران انتظامی با برخورد خوب مبلغ اسلام، آموزه‌های دین و نظام جمهوری اسلامی هستند.

ماموران انتظامی با برخورد خوب مبلغ دین و نظام باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار فرماندهان انتظامی سراسر کشور شرکت‌کننده در طرح تعالی بصیرت با تسلیت ایام عزاداری ماه صفر تصریح کرد: امیدواریم در پرتو عنایات ائمه اهل بیت(ع) بتوانیم وظایف سنگینی که عهده‌دار هستیم را به خوبی انجام دهیم.

وی امنیت را مهم‌ترین مسئله در جوامع بشری دانست و تصریح کرد: تا امنیت وجود نداشته باشد، هیچ کاری نمی‌توان انجام داد و در حقیقت امنیت بستر تمام فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با بیان اینکه نیروی انتظامی یکی از مهم‌ترین نهادهای تأمین‌کننده امنیت در جامعه به شمار می‌رود، تاکید کرد: خدمتی که نیروی انتظامی به جامعه ارائه می‌دهد در زمره ارزنده‌ترین خدمات است.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به نیروی انتظامی نظر مثبتی دارند چرا که می‌بینند آنها شبانه روز در حال تلاش هستند، یادآور شد: کار دست‌اندرکاران نیروی انتظامی مصداق ایثار و فداکاری به شمار می‌رود و این مسئله برای مردم محسوس است و پرسنل نیروی انتظامی در نظر خداوند نیز ماجور هستند.

این مرجع تقلید تأمین امنیت مردم را نوعی عبادت دانست و گفت: اگر امنیت وجود نداشته باشد هیچ کاری را نمی‌توان در عرصه‌های مختلف انجام داد و امیدواریم خداوند این فعالیت را ذخیره یوم المعاد قرار دهد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی بصیرت نیروهای نظامی و انتظامی در شهر مقدس قم را ابتکاری مهم دانست و تصریح کرد: زندگی بشر همواره در حال تغییر و تحول است و اگر ما بخواهیم با معلومات امروز زندگی فردا را برنامه‌ریزی کنیم موفق نخواهیم شد؛ از این رو ارائه آموزش‌های نوین و جدید به دست‌اندرکاران نیروی انتظامی ضروری است.

وی بیان داشت: ارائه مطالب اخلاقی و معنوی در این دوره‌ها به شاغلان در نیروی انتظامی اقدامی شایسته تقدیر است و به نوعی از آموزش‌های تخصصی مهم‌تر است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تقویت بنیه‌های اخلاقی سبب می‌شود که انسان بهتر به وظایف خود عمل کند تاکید کرد: این گونه برنامه‌ها سبب امیدواری بیش از پیش دست‌اندرکاران نیروی انتظامی به ادامه کار می‌شود.

وی با اشاره به مأموریت‌های نیروی انتظامی، آنها را به صبر، شکیبایی و مدارا در برابر ناملایمات توصیه کرد و افزود: سعی کنید با مردم مدارا کنید و خوشبختانه شما این گونه هستید، اما باید این روحیه را بیش از پیش در خود تقویت کنید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی مرافقت را زینت و خشونت را عامل زشتی اعمال توصیف و تصریح کرد: خدمات نیروی انتظامی تنها خدمت به کشور نیست، بلکه خدمت به اسلام است و شما با برخورد خوب مبلغ اسلام، آموزه‌های دین و نظام جمهوری اسلامی هستید.

انتهای پیام/2258/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول