اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

علت کشتار مردم بی‌گناه در آمریکا فاصله گرفتن از دین است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: افزایش فاصله آمریکایی‌ها از دین و مفاهیم دینی منجر به بروز خشونت علیه کودکان و کشتار مردم بی‌گناه آمریکا شده است.

علت کشتار مردم بی‌گناه در آمریکا فاصله گرفتن از دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی بعد از ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان مدرسه استثنایی دخترانه ستایش اراک کشتار دانش‌آموزان در آمریکا را نشانه دوری این جامعه از دین، معنویت و منفعت پرستی حاکمان این کشور دانست و اظهار داشت: مسئولان نظام سرمایه‌داری آمریکا با عوام فریبی و توجیح می‌خواهند افکار عمومی را به حاشیه ببرند و علت اصلی این رخداد که دوری از دین و معنویت است و چند‌ مرتبه در این کشور اتفاق افتاده را به نوعی از اذهان مردم دور سازند. 

وی با اشاره به اینکه علم بدون دین و اخلاق سبب این اتفاقات می‌شود‌ تصریح کرد: اتفاق‌های دهشتناک و تأسف برانگیز در آمریکا که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد، نمایانگر کمرنگ شدن تربیت و اخلاق دینی در خانواده‌های آن کشور است که سبب جنایت‌ها و آدم‌کشی‌ها در آمریکا و کشورهای سلطه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه این اتفاق وحشتناک در کشوری رخ می‌دهد که دولتمردان آن شعارهای آزادی بیان، حقوق بشر و... سر می‌دهند، افزود: وقتی مفاهیم دینی در غرب ارزش‌های خود را از دست می‌دهد و خانواده آن جایگاه اصلی خود را ندارد و بنیان آن به خاطر دوری و فاصله از دین و معنویت سست می‌شود جنایت، خشونت، آدم کشی در این کشورها شروع و برای آن پایانی نخواهد بود.

دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانش‌آموزان استثنایی دارای هوش، زکاوت و استعدادهای ویژه‌ای هستند که هدایت این نبوغ باید توسط مربیان و معلمان به صورت شایسته انجام گردد و برای پرورش آن‌ها برنامه‌ریزی و تلاش ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به اینکه مربیان و معلمان، خانواده و مدیران آموزش و پرورش با ارایه خدمات مناسب و مطلوب به دانش‌آموزان استثنایی از ثواب و اجر اخروی بهره خواهند برد،  بیان کرد: علاوه بر آموزش‌های عمومی باید با به کار‌گیری شیوه‌های نوین، مهارت‌های زندگی و تعلیمات دینی، قرآن و احکام برای دانش‌آموزان استثنایی در حد ایده‌آل انجام شود.

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه مسئولان باید کاهش آسیب‌های جسمی و ذهنی در کشور برنامه‌ریزی کنند و به منظور آگاهی مردم آموزش‌های عمومی را گسترش دهند، اظهار داشت: آلودگی هوا، مسایل ژنتیکی و... سبب اختلالات جسمی و حرکتی در افراد می‌شود که باید مدیران و مسئولان مربوطه برای رفع این مشکلات چاره اندیشی کنند.

عبدالله اسدی پور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی نیز گفت: یک هزار و 400 دانش‌آموز استثنایی در مقاطع مختلف تحصیلی در زمینه درسی، رایانه، هنر، مهارت‌های فردی و جمعی در 30 مدرسه استان مشغول به تحصیل هستند که 390 مربی، آموزش به این دانش‌آموزان را بر عهده دارند.

انتهای پیام/87001‌/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول