اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس پیگیری کرد

تحصیل رایگان مددجویان در پیام‌نور؛ بخشنامه‌ای در حد شعار‌

خبرگزاری فارس: سه ماه از سال تحصیلی 92-91 در حالی می‌گذرد که بخشنامه تحصیل رایگان مددجویان کمیته امداد در دانشگاه پیام‌نور در حد شعار باقی مانده است.

تحصیل رایگان مددجویان در پیام‌نور؛ بخشنامه‌ای در حد شعار‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جمعیت زیر پوشش کمیته امداد در استان خراسان‌جنوبی از متوسط کشوری بالاتر است و به طبع دانشجویان زیرپوشش این نهاد هم از دیگر نقاط کشور بیشتر هستند.

نکته مهم در این راستا ضرورت اجرای بخشنامه‌ها برای معافیت دانشجویان زیر پوشش این نهاد از پرداخت شهریه در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه پیام نور است.

سه ماه از سال تحصیلی 92-91 در حالی می‌گذرد که بخشنامه تحصیل رایگان مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی در دانشگاه پیام‌نور در حد شعار باقی مانده است.

مدیر فرهنگی کمیته امداد خراسان‌جنوبی با تأیید این موضوع می‌گوید: بر اساس بخشنامه کلیه دانشجویان مددجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه پیام‌نور به غیر از دوره‌های فراگیر به استناد بند (ک) ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه کشور از معافیت در پرداخت شهریه بهره‌مند می‌شوند.

محمد عرب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: طی این قانون دانشجویان پیام‌نور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با در دست داشتن گواهی تحت حمایت به دانشگاه‌ها معرفی شده‌اند ولی پذیرش نشدند.

وی تأکید کرد: دانشگاه‌های پیام‌نور علت عدم پذیرش رایگان دانشجویان زیر پوشش کمیته امداد را نبود بودجه و نبود بخشنامه از طرف دولت اعلام کرده‌اند.

مدیر فرهنگی کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این خبر توسط برخی رسانه‌ها و مسئولان استان پیگیری شده ولی با پاسخی جز نبود بودجه روبرو نیستیم، تأکید کرد: پیگیری این موضوع در آغاز ترم جدید و برگشت مبلغ شهریه واریزی را از سوی دانشگاه خواستاریم.

عرب تأکید کرد: در حال حاضر 2 هزار و 200 نفر دانشجو به غیر از پیام نور زیر پوشش کمیته امداد مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: 583 نفر دانشجوی دولتی،350 دانشجوی علمی کاربردی و یک‌هزار دانشجوی دانشکده فنی‌وحرفه‌ای و پیام نور و تعدادی از طلاب حوزه‌های علمیه از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

مدیر فرهنگی کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: 18 نخبه علمی، سه نفر از مخترعینی که طی مسابقات کشوری دستاورد آنها به ثبت رسیده‌ و یک نفر از حافظین قرآن نیز زیر پوشش کمیته امداد هستند.

انتهای پیام/690013/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول