اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی استاندار قزوین خبر داد

افزایش یک میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی قزوین

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: صادرات غیرنفتی استان قزوین تا پایان برنامه پنجم به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

افزایش یک میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی قزوین

به گزارش فارس از قزوین، ابوالفضل طاهرخانی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه و برتر استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین شد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که در استان قزوین مورد نظر مسئولان و مدیریت استان قرار گرفته هدف‌گذاری میزان صادرات غیرنفتی تا پایان برنامه پنجم توسعه به میزان یک میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است باید در راستای تحقق این شعار تلاش مضاعف کرده و صادرات غیرنفتی را توسعه دهیم.

طاهرخانی افزود: در شرایط کنونی که کشور در آن قرار گرفته و با توجه به تحریم‌هایی که از سوی دشمنان انقلاب بر کشور تحمیل شده است، صادرکنندگان نقش بی‌بدیل و ارزشمندی دارند.

این مقام مسئول اضافه کرد: دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای شکل‌گیری نظام شکوهمند اسلامی به طرق مختلف و با دسیسه‌های متنوع به دنبال ضربه زدن به کشور بودند.

طاهرخانی اضافه کرد: دشمنان وقتی در جنگ نظامی و فرهنگی نتوانستند به نقشه‌های شوم خود دست یابند مدت‌ها است که در قالب جنگ اقتصادی بر علیه کشور وارد عمل شده‌اند که البته این بار نیز با تلاش و همت فرزندان این مرز و بوم طعم شکست را خواهند چشید.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خطاب به صادرکنندگان عنوان کرد: صادرکنندگان در توطئه جدید دشمنان نظام که به تعبیر رهبر معظم انقلاب جنگ تمام عیار نام گرفته است، نه نقش سرباز را دارید و نه نقش افسر بلکه شما سرداران و فرماندهان این جنگ به شمار می‌روید.

طاهرخانی ادامه داد: با حضور پررنگ و گسترده‌تر صادرکنندگان کشور در عرصه‌های جهانی توطئه دشمنان نظام بار دیگر خنثی خواهد شد و پیروز این جنگ نابرابر جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه ذخایر نفتی و زیرزمینی با توجه به محدود بودن بالاخره به اتمام می‌رسند، تشریح کرد: با توجه به توصیه‌هایی که رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت صادرات غیرنفتی داشتند، برنامه‌های کنونی مدیریت عالی کشور و استان قزوین نیز به سمت تقویت صادرات غیرنفتی سوق داده می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: باید تحریم‌ها را فرصتی برای توسعه صادرات غیرنفتی کشور بدانیم و از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: نگاه مدیریت اجرایی استان قزوین به بحث صادرات، تقویت و حمایت از صادرکنندگان نگاه ویژه‌ای بوده و همواره در خصوص تقویت صادرکنندگان استان قزوین تأکید داشته است.

طاهرخانی توجه به آمارهای موجود جایگاه کنونی استان قزوین در بحث صادرات را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به برنامه‌هایی که در این زمینه اجرا خواهد شد به وضعیت بهتری دست خواهیم یافت.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین به کشورهای همسایه به ویژه عراق، ترکیه، افغانستان و غیره در برنامه‌های استان قرار دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به اینکه تقویت و حمایت از روند صادرات و صادرکنندگان جزو برنامه‌های اصلی استان قزوین است، تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بازارهای جدید، قابلیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی و اقتصادی استان قزوین به صورت جدی‌تر پیگیری و بررسی می‌شود و موانع موجود بر سر راه صادرکنندگان با تدابیری ویژه، برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/77001/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول