اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

صادرات همدان 25 درصد رشد داشت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از رشد 25 درصدی میزان صادرات امسال استان همدان نسبت به سال گذشته خبر داد.

صادرات همدان 25 درصد رشد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، محمدمهدی فرشچی‌موحد پیش از ظهر امروز در سومین همایش تجلیل از صادرکنندگان شهرستان ملایر اظهارکرد: با توجه به موقعیتی که در سال‌جاری ایجاد شد و کشور ما از سوی دشمنان مورد تحریم‌های اقتصادی قرار گرفت وظیفه ما در قبال صادرات غیر نفتی بیشتر شد و در این راستا صادرکنندگان ما باید با تمام توان تلاش کنند.

وی افزود: وظیفه بخش دولتی در اقتصاد مقاومتی، حمایت از بخش خصوصی است و با تحریم‌های داخلی نباید برای این بخش مشکل ایجاد کنیم واحدهای تولیدی نیز باید بر اساس نیاز بازار فعالیت کرده و برای افزایش میزان صادرات، نسبت به تولید و صادرات کالاهای مرغوب اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان به شعار امسال مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برای تحقق این شعار لازم است محور کار ما تولیدات داخلی و ملی باشد و در این زمینه باید همت خود را در کار و تولید چند برابر کرده و اقتصاد مقاومتی را پیش بگیریم.

وی عنوان داشت: تحریم‌ها هرگز در روند صادرات استان همدان تأثیر منفی نداشته و میزان صادرات امسال همدان نسبت به سال گذشته، 25 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه به صادرات ملایر در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های ملایر در کشاورزی و صنعت هم اکنون 40 درصد از صادرات غیر نفتی استان همدان متعلق به کشمش ملایر است.

فرشچی‌موحد انتقال ارز، تأمین مواد اولیه نرخ‌های مختلف ارز، ثبت سفارش، سرمایه در گردش و... را از جمله مشکلات عنوان کرد و افزود: تعامل بین بخش خصوصی و دولتی برای حل این مشکلات باید دوسویه باشد.

وی ایجاد تشکل‌های مردم نهاد را یکی از وظایف مهم این سازمان برشمرد و گفت: با شکل‌گیری تشکل‌هایی چون اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و مجمع امور صنفی، کار تشکل‌ها به دست خودشان انجام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ملایر نیز به آمار 6 ماهه صادرات ملایر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه سال 90 صادرات شهرستان ملایر 19 میلیون 756 دلار و این صادرات در 6 ماهه امسال 18 میلیون 719 میلیون دلار بوده که جمع یک ساله آن 38 میلیون و 474 دلار بوده است.

حسن بهرامی در ادامه به آمار گواهی مبدأ صادر شده توسط اتاق بازرگانی ملایر اشاره کرد و افزود: در سال 90 تعداد گواهی‌های صادر شده 100 مورد و در سال 91 تعداد گواهی صادر شده 101 مورد بوده است.

وی در ادامه خواستار ارتقای گمرک ملایر از نمایندگی به اداره شد و عنوان داشت: اختصاص مکانی مناسب در شأن اتاق بازرگانی ملایر و اختصاص زمین برای ساختمان اداری، ایجاد سرپرستی در بانک‌های کشاورزی، ملت و رفاه، ایجاد منطقه آزاد اقتصادی سامن، ایجاد انجمن مبل و منبت تشکیل انجمن بازرگانان جوان، اختصاص زمین برای ساختمان اداری و... از جمله خواسته‌های اتاق بازرگانی ملایر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ملایر افزود: کالاهایی که از طریق گمرک ملایر به کشورهای دیگر صادر می‌شود با کیفیت و مرغوبیت بالا بوده و در این راستا ملایر کالاهایی شامل انواع کشمش، خرما، پارافین جامد، وازلین، تخمه هندوانه، منسوجات، میخ آهنی و ظروف تفلون را به کشورهای اوکراین، ترکیه، عراق، لهستان، امارات، روسیه، قزاقستان، کویت و پاکستان صادر می‌کند.

وی نوسانات نرخ ارز، تسهیلات بانکی، فضای کسب و کار، مالیات‌های مضاعف دارایی و ارزش افزوده، تعویق در پرداخت جوایز صادراتی و... را از  مهم‌ترین دغدغه صادرکنندگان و فعالان اقتصادی برشمرد.

بهرامی در پایان از همه فعالان اقتصادی خواست نسبت به دریافت کارت و یا تمدید آن به اتاق بازرگانی شهرستان یا استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/89013/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول