اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

بومی‌سازی پژوهش بر اساس نیازهای جامعه ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: بومی‌سازی پژوهش بر اساس نیازهای جامعه از ضروریات است.

بومی‌سازی پژوهش بر اساس نیازهای جامعه ضروری است

محسن علیمردانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به امر پژوهش داشته و برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه به برکت توجه به امر پژوهش دستاوردهای مطلوبی در کشور به دست آمده است، افزود: پیشرفت حوزه علم و پژوهش از نتایج توجه دولت به این امر است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یکی از نقاط قوت کشور را در منطقه کسب موفقیت‌های بیشمار در زمینه پژوهش عنوان کرد و افزود: در حال حاضر کشور ایران حرف‌های بسیاری برای گفتن در این حوزه دارد.

وی توجه به پژوهش کاربردی به ویژه در حوزه فناوری را از نقاط برجسته کشور اعلام کرد و یادآور شد: افزایش چشمگیر رتبه‌های کشور در حوزه پژوهش موجب کسب موفقیت‌های مطلوب در منطقه شده است.

علیمردانی با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در زمینه پژوهش تصریح کرد: مدیریت مطلوبی در حوزه پژوهش در کشور انجام شده است.

وی افزایش تعداد دانشجویان و رشته‌های دانشگاهی را از موفقیت‌های نظام دانست و گفت: پیشرفت‌های علمی و پژوهش جامعه موجب کسب قله‌های پیشرفت و ترقی در جامعه شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نقطه ایده‌آل نظام را توجه به امر پژوهش عنوان کرد و یادآور شد: عملکرد کشور در حوزه پژوهش نشان از کارآمدی نظام در این عرصه دارد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه پژوهش تصریح کرد: کاربردی کردن پژوهش‌ها از تاکیدات مقام معظم رهبری است که ضروری است به این امر مهم توجه شود.

*پژوهش نباید فقط در کاغذ خلاصه شود

علیمردانی با بیان اینکه پژوهش نباید تنها در کاغذ خلاصه شود، افزود: باید این پژوهش‌ها کاربردی شده و از ظرفیت‌های این حوزه بیشتر استفاده شود.

وی بر بومی‌سازی برنامه‌های پژوهش در کشور تاکید کرد و گفت: بومی‌سازی پژوهش بر اساس نیازهای جامعه از ضروریات است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید به این مقوله توجه ویژه شود، افزود: انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه شعار سال از ضروریات است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات مطلوبی به حوزه پژوهش تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: با جلوگیری از پژوهش‌های تکراری و عدم موازی‌کاری در این حوزه، فعالیت‌های مطلوبی در کشور انجام می‌شود.

علیمردانی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های نخبگان جامعه در امر پژوهش تاکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های نخبگان موجب اجرای پژوهش‌های کاربردی متناسب با نیاز جامعه می‌شود.

انتهای پیام/73003/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول