اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار گلستان:

بخشی از پژوهش‎ها هیچ کاربردی برای جامعه ندارد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: بخشی از پژوهش‎ها صرفاً کاغذ سیاه کردن است و هیچ کاربردی برای جامعه و کشور ندارد.

بخشی از پژوهش‎ها هیچ کاربردی برای جامعه ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان،‌ عبدالرضا دادبود در همایش منطقه‎ای مهندسی عمران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز، کاربردی شدن پژوهش‎ها را از ضروریات قشر دانشگاهی کشور دانست و اظهار داشت: پژوهش‎های صورت گرفته در کشور باید به گونه‎ای برنامه‎ریزی و اجرا شوند که کاربردی باشند تا بتواند بخشی از مشکلات کشور را حل کند.

وی پژوهش‎های صورت گرفته در جامعه را کافی ندانست و تصریح کرد: پژوهش‎ها باید به صورت کاربردی در جامعه اجرا شود و به صنعت نیز وارد شود.

رئیس شورای آموزش و پژوهش حوزه معاونت عمرانی استانداری در ادامه با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص پژوهش که معظم‎له فرمودند: پژوهش در چشم‎اندازهای ایران باید جای خوبی داشته باشد.

وی گفت: مسئله‎ای که می‎تواند باعث رشد و بالندگی کشور شود موضوع پژوهش است که این امر باید به صورت جدی در کشور و توسط نهادهای مسئول برنامه‎ریزی و اجرا شود.

معاون عمرانی استاندار گلستان همچنین گفت: حجم آمار دستاوردهای صورت گرفته بالاست و برای رسیدن صنعت از چشم‎انداز خیلی جلو هستیم.

وی با اشاره به اینکه پژوهش‎های فراوانی در کشور در سال‎های اخیر از سوی دانشجویان و دانشمندان انجام شده است، عنوان کرد: متاسفانه مشاهده می‎شود که بخشی از این پژوهش‎ها صرفاً کاغذ سیاه کردن و هیچ کاربردی برای جامعه و کشور ندارد که این امر نیاز به اصلاح دارد تا کشور از این ناحیه متضرر نشود.

دادبود خاطرنشان کرد: فعالیت پژوهشی باید به عنوان مهمترین برنامه در دانشگاه‎های کشور مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول