اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

پژوهش‌ها باید منجر به تولید قدرت برای کشور شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: پژوهش در موضوعات اولویت‌دار محلی و ملی باید مورد توجه محققان استان قرار گرفته و منجر به تولید قدرت برای کشور شود.

پژوهش‌ها باید منجر به تولید قدرت برای کشور شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضا‌بیگی ظهر امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان با تاکید بر اینکه تولید علم باید با محوریت تقاضا و بر مبنای دانش صورت گیرد، اظهار کرد: در این برهه حساس از تاریخ کشور، توجه به پژوهش برای دستیابی به قدرت برای ما ضروری است.

وی افزود: در این شرایط که ما به دنبال دستیابی به جایگاه برتر منطقه هستیم پژوهش می‌تواند راهگشای خوبی بوده و به قدرتمند شدن کشور در عرصه‌های مختلف کمک کند.

علیرضابیگی افزود: کشور ما توانسته است رتبه نخست تولید علم را در منطقه کسب کند ولی به علت عدم ارتباط کافی بین بخش صنعت و بخش پژوهش، هنوز در زمینه مصرف تولیدات علمی با مشکلاتی مواجه هستیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دولت‌های نهم و دهم توجه ویژه‌ای به موضوع نخبگان و پژوهشگران داشته و تشکیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان و همچنین حمایت از پارک‌های علم و فناوری گواه این امر است.

علیرضابیگی یادآور شد: آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه ملی علم تا عمل به عنوان استان برتر انتخاب شد و این امر نشانگر توجه ویژه به تحقیق و پژوهش در استان است.

وی تاکید کرد: باید پژوهش در موضوعات اولویت‌دار محلی و ملی مورد توجه محققان استان قرار گرفته و شرکت‌های دانش‌بنیانی که دارای توجیه اقتصادی هستند بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

علیرضابیگی تصریح کرد: باید بخشی از پژوهش‌ها در حوزه معرفتی و بصیرتی صورت‌گرفته و منجر به تولید قدرت برای کشور شود.

در این مراسم از 30 پژوهشگر برتر استان با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/60002/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول