اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بیمه‏ای جهاد کشاورزی سمنان خبر داد

بیمه بیش از 17 هزار هکتار از مزارع استان سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر گروه بیمه‏ای جهاد کشاورزی سمنان اعلام کرد: بیش از 17 هزار هکتار از مزارع استان در سال‏جاری بیمه شده است.

بیمه بیش از 17 هزار هکتار از مزارع استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا کرم‏الدین عصر امروز در چهارمین جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان سمنان که در سالن جلسات شهید عبدالرضا شاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تشکیل شد، به اقدامات انجام شده در زمینه توسعه بیمه‏گری در استان پرداخت.

وی گفت: در استان سمنان هشت شرکت خدمات بیمه‏ای فعالیت دارند و در سال زراعی جاری بیش از 17 هزار هکتار از مزارع استان بیمه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد خوبی برخوردار است.

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان نیز در این نشست با مناسب ارزیابی کردن روند بیمه کشاورزی در استان در سال گذشته اظهار داشت: بیمه کشاورزی بسیار مهم بوده و باید مد نظر همه کشاورزان باشد.

احمد طاهری گفت: می‏توان با اتخاذ تدابیر مناسب و اطلاع‏رسانی مطلوب، نگرش به موضوع بیمه را عوض کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در این جلسه از سوی دیگر اعضا به مواردی از جمله ابلاغ به ‏موقع آیین‏نامه‏ها، بیمه دام‏های عشایر و روستایی، فراگیر شدن بیمه، سقط جنین دام‏ها، بازنگری در تعرفه‏ها، ترغیب بهره‏برداران برای امر بیمه، راه‏اندازی دو ایستگاه هواشناسی کشاورزی در استان، حمایت از قشر کشاورز در امر بیمه و ... اشاره کردند.

در پایان جلسه، بعد از بحث و تبادل نظر اعضا، انتخاب یک کارگزار نمونه بیمه در هر سال و معرفی در هفته جهاد کشاورزی، تعیین کارشناس معین از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در شهرستان‏های تابعه برای شرکت در جلسات شهرستانی و پیگیری مسائل و مشکلات، پیگیری برای تامین اعتبار لازم از سوی مدیریت بحران استانداری برای تامین اعتبار راه‏اندازی دو ایستگاه هواشناسی کشاورزی در استان و اطلاع‏رسانی از طریق نظام صنفی و نظام مهندسی به بهره‏برداران در  شهرستان‏ها مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام/22494/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول