اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

صنعت فرآوری مشکلات کشاورزی جنوب کرمان را حل می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات بخش کشاورزی از جمله تولید بالای برخی محصولات در جنوب کرمان تبدیل صنعت فرآوری در منطقه است که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

صنعت فرآوری مشکلات کشاورزی جنوب کرمان را حل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، اسماعیل نجار دوشنبه شب در حاشیه برگزاری کارگروه توسعه کشاورزی جنوب کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جنوب کرمان مشکلاتی در زمینه پرداخت وام و تسهیلات وجود داشت که این کارگروه در راستای حل این مشکل برگزار شد.

وی افزود: یکی از مشکلات بحث معوقات بانکی است که متقاضیان قبلا وام دریافت کردند و پرداخت نشده است، تسهیلات بانک مال مردم است و باید بازگشت سرمایه داشته باشند تا بتوانند تسهیلات پرداخت کنند، مواردی هم در زمینه ضمانت بانکی بود که راهکارهایی بررسی شد.

نجار تصریح کرد: همچنین برای کمبود آب برای بخش کشاورزی به جز غرق‌آبی و مسائل گلخانه‌ای، دام و طیور راهکارهایی ارائه شد و در بخش فرآوری و صنایع تبدیلی و دام و طیور به ویژه پرورش شتر که ظرفیت بالایی در منطقه وجود دارد، واگذاری تسهیلات به متقاضیان تسهیل می‌شود.

وی با اشاره به مشکل افزایش تولید خیار در منطقه خاطرنشان کرد: هر سال با تولید زیاد یک محصول در منطقه جنوب کرمان با مشکل روبه‌رو هستیم که عدم توجه کشاورزان به میزان کشت است که مشکلاتی برای خودشان و برخی دستگاه‌های اجرای ایجاد می‌کنند.

استاندار کرمان گفت: راهکارهای برون رفت از این مشکل بررسی شد که یکی تبدیل صنعت فرآوری در منطقه است که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد و به ویژه در شهرستان عنبرآباد که با ایجاد صنایع تبدیلی بسیاری از این مشکلات حل می‌شود.

نجار عنوان کرد: در استان برای حل این موضوع حتی با بنیاد برکت پیگیری‌هایی داشتیم و در تهران با معاونت صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل با حضور نمایندگان استان پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی در رفع این مشکل بسیار مهم است، اذعان داشت:  پیگیری کردیم که تعرفه‌ای برای خیار سبز لحاظ و مشکلات صادراتی اگر وجود دارد نیز برطرف شود.

انتهای پیام/80002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول