اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان اعلام کرد

پرداخت 70 میلیارد تومان به بخش صنعت و کشاورزی کرمان

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: در استان بیش از 70 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده و در اختیار بخش‌های صنعت و کشاورزی قرار گرفته است.

پرداخت 70 میلیارد تومان به بخش صنعت و کشاورزی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، اسماعیل نجار در جلسه کارگروه طرح توسعه کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به طرح ایجاد گلخانه در طرح توسعه کشاورزی اظهار داشت: در بحث طرح پرورش آبزیان متولی شیلات این طرح را خیلی قبول نداشت که 16 تن تولید برای یک نفر باشد.

وی با اشاره به طرح پرورش شتر در طرح توسعه کشاورزی افزود: در منطقه جنوب استان کرمان پرورش شتر 20 یا 30 نفر است، با توجه به اینکه در منطقه هم بیابان‌های زیادی برای پرورش وجود دارد و هم مصرف گوشت شتر در اسلام توصیه شده و امروز هم مصرف این گوشت جایگاه پیدا کرده است، بر این اساس طرح‌ها در این بخش مورد توجه قرار دارد.

نجار عنوان کرد: اعتبارات خوبی برای انجام کارهای بزرگ قرار دادیم و 50 میلیون تومان اعتبار تا امروز رسمی شد و اگر موردی وجود داشته باشد که لازم باشد، اعتبار بیشتری هم پرداخت شود، این امکان وجود دارد.

وی تصریح کرد: 36 میلیارد تومان در جیرفت و در استان بیش از 70 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده و در اختیار بخش‌های صنعت و کشاورزی قرار گرفته است.

استاندار کرمان با بیان اینکه از اعتباراتی که در اختیار قرار دارد باید در راستای خدمت به مردم استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: 16 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان داریم که از این تعداد 5 هزار حلقه با مجوز مجلس مجاز شدند تا مشکل مردم برطرف شود و تعدادی از این چاه‌ها که مجوز دریافت نکردند در زمین‌های تصرفی هستند.

نجار با بیان اینکه در طرح توسعه در جنوب کرمان 70 درصد اعتبار هزینه نشده و 60 درصد طرح‌ها برگشت خورده است، گفت: دولت به استاندار اختیار داده آنچه که دستگاه اجرایی برای تسهیل امور نیاز دارد در اختیار آن می‌گذاریم و ابلاغ این هم نیاز به ماده 19 ندارد و مدیران کل هم به دنبال انجام کار باشند و مشکل ایجاد نکنند.

وی افزود: اگر در راستای اجرای طرح توسعه افراد معرفی شده برای استفاده از تسهیلات مشکل دارند، نفرات بعدی را معرفی کنید و با توجه به اینکه 27 نوع ضمانت در اختیار بانک قرار دارد و در انتخاب با توجه به شرایط مختار است به افراد کمک کنید تا این ضمانت تأمین شود.

نجار با بیان اینکه با توجه به میزان اعتباری که در اجرای این طرح داریم باید کار انجام دهیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه با خشکسالی در جنوب روبه‌رو هستیم، بیشتر به سمت طرح‌هایی به جز کشاورزی بروید و در بحث دام و طیور محدودیتی نداشته باشید و هنر این است که راهکارهای لازم را در اجرای خوب این طرح پیدا کنید.

انتهای پیام/80002/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول