اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودبار:

دستگاه‌ها به اجرای طرح توسعه کشاورزی کمک کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار رودبار گفت: باید این فضا ایجاد شود که دستگاه‌ها در برخی موارد به اجرای طرح توسعه کشاورزی کمک کنند.

دستگاه‌ها به اجرای طرح توسعه کشاورزی کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حسن مرادی دوشنبه شب در کارگروه طرح توسعه کشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: طی سه ماه تعداد طرح‌های توسعه از 30 طرح به 107 طرح کشاورزی افزایش یافته است و بنیاد برکت طرحی 2 میلیارد و 450 میلیون تومانی را راه‌اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه باید این فضا ایجاد شود که دستگاه‌ها در برخی موارد به اجرای طرح کمک کنند، افزود: مجتمع‌ها سهم اشتغال‌زایی بالایی دارند و اگر به عنوان وثیقه پذیرفته شوند، بسیاری از مشکلات دریافت تسهیلات برطرف می‌شود.

جهانگیر تشکری فرماندار منوجان نیز اظهار داشت: در شهرستان منوجان 186 نفر به بانک معرفی شدند که 63 نفر برگشتی داشتیم و در بخش‌های دیگر علت کندی کار توجه نکردن به بخشنامه‌ها است.

وی افزود: مشکل موجود از طرف اداره آب این شهرستان ایجاد شده که تا امروز 1.5 هکتار به مجتمع‌های دامداری واگذار کردیم و بیش از 200 هکتار زمین آماده واگذاری داریم اما آب به آنها داده نمی‌شود و با این اقدامات طرح‌ها اجرایی نمی‌شود.

عباس اطمینانی فرماندار کهنوج اظهار داشت: 109 پرونده در شهرستان کهنوج به بانک معرفی شده که 50 درصد آن برگشت خورده و مشکل عمده کشاورزان عدم تأمین وثیقه و ضمانت‌نامه بانکی است.

قلندر نظری فرماندار فاریاب اظهار داشت: در شهرستان فاریاب بیشتر زمین‌ها متعلق به منابع طبیعی است و مردم هم وثیقه و ضمانت ندارند، 46 پرونده به بانک معرفی شدند.

نماینده بانک کشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: مجموع طرح‌هایی که به بانک کشاورزی اعلام شده یک‌هزار و 38 پرونده به مبلغ 643 میلیارد و 258 میلیون ریال است که از این تعداد 433 طرح با اعتبار 201 میلیارد و 285 میلیون ریال عقد قرارداد شده و طرح‌های مصوب 57 طرح با اعتبار 29 میلیارد و 871 میلیون ریال است.

وی افزود: طرح‌های عقد قرارداد و مصوب 490 فقره با اعتبار 231 میلیارد و 156 میلیون ریال است که این میزان 31 درصد مجموع اعتبار طرح توسعه کشاورزی جنوب کرمان و 70 درصد طرح‌ها در حال تکمیل است.

نماینده بانک کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: 449 پرونده مجموع آمار برگشتی است که 270 فقره عدم پیگیری توسط متقاضی، 135 مورد عدم ارائه وثیقه کافی و ضمانت و 46 فقره عدم ارائه سایر مستندات پرونده را شامل می‌شود.

انتهای پیام/80002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول