اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی:

پژوهش محوری عامل اصلی توسعه جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: پژوهش و پژوهش محور بودن جامعه می‌تواند گام بزرگی در راستای استقلال علمی آن جامعه بردارد.

پژوهش محوری عامل اصلی توسعه جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جمشید اسعدی صبح امروز در گرامیداشت هفته پژوهش که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی با حضور مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری آذربایجان عربی برگزار شد، اظهار داشت: در دنیای امروزی پژوهش و پژوهش محور بودن جامعه می‌تواند گام بزرگی در راستای استقلال علمی آن جامعه بردارد.

این مسئول با تاکید بر پرداختن به مسائل پژوهشی، تصریح کرد: تولید دانش و اطلاعات جدید و پرداختن به امور پژوهشی از مؤلفه‌های اصلی در تعالی هر جامعه محسوب می‌شود.

اسعدی پژوهش را موتور محرک توسعه عنوان کرد و افزود: توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه در گرو توجه بیشتر به امر پژوهش است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی با تاکید بر توجه هر چه بیشتر نهادها و سازمان‌های آموزشی به امر پژوهش، خاطر نشان کرد: برای اینکه به توسعه مورد نظر در بخش‌های مختلف دست یابیم نیازمند توجه بیشتر به این مقوله هستیم.

وی از فعالیت هسته‌های پژوهش و نوآوری در میان مربیان مراکز آموزشی و کارشناسان ستادی این سازمان خبر داد و گفت: برای تقویت این هسته‌های پژوهشی و نوآوری نیاز به توجه بیشتر مسئولان ذی‌ربط داریم.

اسعدی توسعه یافتگی هر کشور را در گرو پژوهش و تحقیقات علمی آن جامعه عنوان کرد و متذکر شد: امروزه با بهره‌گیری از توان علمی اساتید و ظرفیتی که در کشور وجود دارد جوانان می‌توانند به راحتی در این زمینه فعالیت کرده و نتایج خوبی را بگیرند.

این مسئول با اشاره به اهداف ایران در افق 1404، اعلام کرد: رسیدن به اهداف افق 1404 نیازمند توسعه علمی و پژوهشی است که برای این منظور باید فرهنگ پژوهشگری را در جامعه نهادینه کنیم.

انتهای پیام/61001/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول