اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت:

بزرگداشت هفته پژوهش ارج نهادن به فرمایشات امام خمینی(ره) است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت بزرگداشت هفته پژوهش را ارج نهادن به فرمایشات امام خمینی(ره) دانست و گفت: علم یکی از زیرساخت‌های تمدن بشری است و ‌اگر قرار است تمدن شکل بگیرد ‌باید نگاه به علم هم متفاوت باشد.

بزرگداشت هفته پژوهش ارج نهادن به فرمایشات امام خمینی(ره) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی عباسی امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه قم‌ که در تالار مفید این دانشگاه برگزار شد،‌ بیان کرد: امروز ضرورت دارد به علم به عنوان یک ارزش نگاه ویژه‌ای داشته و بیش از گذشته به آن بپردازیم.

وی با بیان اینکه برخی در علم نگاه تقلیدی دارند‌ گفت: علم یکی از زیرساخت‌های تمدن بشری است و ‌اگر قرار است تمدن شکل بگیرد ‌باید نگاه به علم هم متفاوت باشد.

معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اضافه کرد: آنچه تمدن در این روزها به آن نگاه دارد ‌علم است، ‌ما به این نگاه‌های بنیادین نیاز داریم و باید برنامه‌های خود را بر اساس آن استوار کنیم.

عباسی ابراز داشت: طبق شواهد و همچنین اذعان متفکران غرب‌ ما شاهدیم که علم خالی از مبانی نیست و‌ علم به معنای کشف حقیقت و در‌یافت واقعیات هستی است،‌ پس در این زمینه باید واقع‌گرا باشیم.

وی افزود: در غرب نگاه به علم به این صورت است که علم باید حتماً منجر به کسب ثروت شود، ‌اما ما چنین عقیده‌ای نداریم،‌ نه اینکه علم نباید منجر به کسب ثروت و نتیجه شود،‌ اما علم به تنهایی حتی اگر به این موضوع هم دست پیدا نکند با ارزش، مفید و مهم است.

معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت ‌یکی دیگر از معانی علم را معرفت پیدا کردن دانست و عنوان کرد: ما باید به وسیله علم به هستی معرفت پیدا کنیم این معرفت به تنهایی ارزش بسیار زیادی دارد.

عباسی تاکید کرد: نگاهی که علم را فقط به عنوان ابزاری برای دستیابی به ثروت معرفی می‌کند ‌نگاه تمدن غرب است و ‌ما نگاهمان بر این است که علم باید علاوه بر این موضوع به فضایل و کرامات و هستی انسان بپردازد.

وی تصریح کرد: در واقع با مطالب ذکر شده می‌توان به این نتیجه رسید که هدف اصلی علم ‌به کارگیری آن در زمینه شناخت معارف هستی و تعالی انسانی است.

این استاد دانشگاه بزرگداشت هفته پژوهش را ارج نهادن به فرمایشات امام خمینی(ره) دانست و ادامه داد: ایران در زمینه‌های علمی پیشرفت‌های بسیاری به دست آورده است و امروز نرخ رشد علمی ایران رتبه اول در جهان را دارد.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول