اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شام غریبان حضرت رقیه (س)

سوگواره ماه درخشان خرابه در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همزمان با شام غریبان حضرت رقیه (س) مراسم سوگواره ماه درخشان خرابه به همت هیئت‌النور اردبیل برگزار می‌شود.

سوگواره ماه درخشان خرابه در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل سازمان فرهنگی،‌ ورزشی شهرداری اردبیل و رئیس هیئت‌های مذهبی اردبیل عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های ایام رحلت حضرت رقیه (س) اظهار داشت: آن حضرت که از او به عنوان زهرای سه ساله کربلا یاد می‌شود حوادث تلخ و مصیبت‌های بسیاری را در کربلا تجربه کرد و با بینشی رفیع و عمیق سعی کرد همراه با عمه خود حضرت زینب (س) زیبایی‌ها و عظمت کربلا را در رفتار و سکنات خود و بیان مطالب به نمایش بگذارند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم میر عباس‌زاده تصریح کرد: زهرای سه ساله دشت نینوا بعد از شهادت پدر بزرگوارش امام حسین (ع) بر روی جسد آن حضرت چنان با ناله و گریه حاضر شد و خطاب به یزیدیان روزگار گفت «پدر جان ببین که چگونه بعد از تو ما را دشمن به هیاهو و اندوه وادار کرده» که در کتاب بهایی و لحوف بر این ماجرا اشاره شده که حضرت رقیه با سر بریده امام حسین (ع) در خرابه حدود 13 کلمه سخن گفته و دنیا را وداع کرده است.

وی به برجستگی‌ها و کرامات ائمه هدی و ضرورت شناخت بیشتر اهل بیت عصمت و طهارت در الگوپذیری نسل جوان اشاره کرد و ادامه داد: تقویت باورهای دینی و تجدید بیعت با آرمان کربلا و توسل به زهرای سه ساله کربلا از علل و عواملی است که ما را بر آن داشته که سوگواره ماه درخشان را چهارشنبه شب 29 آذرماه در هیئت‌النور اردبیل برگزار کنیم تا پاسدار دختر معصوم سیدالشهدا باشیم.

میر عباس‌زاده در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: قیام امام حسین (ع) برای بشریت پیامی روشن در حریت و آزادی‌طلبی داشته چرا که آن حضرت شهادت و اسیر بودن و آوارگی اهل بیتش را به جان خریده تا ارزش‌ها و مبانی اسلام زنده و جاودانه بماند و در هیچ دورانی از تاریخ کسی به خود اجازه ندهد ارزش‌ها و اصول اسلامی را زیر سئوال ببرد.

رئیس هیئت‌های مذهبی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی ایران در استمرار حرکت تاریخی خود پرچمدار حرکتی بی‌بدیل در پاسداری از حرمت و خون شهدای کربلا و آرمان‌های ارزشی آنها است، اضافه کرد: دشمنان ما امروز با تمام تلاش و جدیت سعی می‌کنند تا در این مکتب انسان‌ساز انحراف و انحطاط ایجاد کنند در حالی که از حقیقت پیام عاشورا و نهضت سیدالشهدا غافل هستند.

این روحانی شهر اردبیل در ادامه سخنان خود بیان کرد: مردم اردبیل از دیرباز به عشق حسینی و وفاداری به اهل بیت او شهرت دارند و در ماه محرم و صفر سراسر این استان در سوگ حسین و ماتم برگزیده مخلوقات پر از غم و اندوه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آستانه سالروز رحلت حضرت رقیه (س) مراسم شبیه‌خوانی مجلس یزید و برخورد او با اسرای کربلا و خرابه‌نشینان شام به مدت پنج شب در مساجد مختلف استان اردبیل به ویژه مرکز این استان از فردا به همت هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان، شعرا، نوحه‌خوانان و جمعی از شبیه‌خوانان پیشکسوت اردبیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/62006‌/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول