اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کسب رتبه نخست سوگواره ملی مشکات توسط یک مازندرانی

خبرگزاری فارس: مهدی حیدری فیلم‌ساز مازندرانی رتبه نخست بخش فیلم نخستین سوگواره ملی مشکات را کسب کرد.

کسب رتبه نخست سوگواره ملی مشکات توسط یک مازندرانی

مهدی حیدری هنرمند آملی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه نخستین سوگواره ملی مشکات ویژه هیئت‌های دانشجویی کشور برگزار شده است، افزود: این جشنواره همزمان با سالروز شهادت امام زین العابدین (ع)، در دانشکده صنایع دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به کار خود پایان داد.

وی اظهار داشت: در این سوگواره در یک فیلم انیمیشن شش دقیقه‌ای به نام «کلاغ سفید» شرکت کرده بودم که توانست رتبه نخست این جشنواره را کسب کند.

حیدری با بیان اینکه در این انیمیشن یک کلاغ به دنبال صدایی می‌گردد، تصریح کرد: در این فیلم، کلاغ از دوست خود که کلاغی دیگر است می‌خواهد به دنبال صدا برود و این کلاغ به بوق و کرنای حرم امام رضا(ع) می‌رسد اما کبوتران حرم به او اجازه نمی‌دهند به دلیل رنگ سیاهش وارد حرم شود.

وی با اعلام اینکه مفهوم این داستان نشان دادن ذات وجودی درون افراد است، گفت: مفهوم این داستان این بود که انسان هر چقدر هم زشت باشد و یا زیبا و به هر رنگی که باشد باید در درونش نور ایمان بتابد تا بتواند مقرب شود.

حیدری با اشاره به اینکه از سال 70 فیلمسازی را آغاز کرده است، تاکید کرد: در سال 75 یک فیلم تقدیر شده در جشنواره وارش داشتم، در جشنواره فیلم خوشه بهترین فیلم شناخته شدم و در دو دوره قبل جشنواره فیلم وارش نیز دارای یک عنوان برتر در بخش فیلم‌نامه هستم.

وی افزود: دارای آثاری برگزیده در جشنواره سکانس بیداری و جشنواره فیلم پلیس هستم.

به گزارش فارس؛ نخستین سوگواره ملی مشکلات در چهار بخش فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه‌های مجازی برگزار شد و در مجموع 1100 اثر در بخش انفرادی و 150 اثر در بخش گروهی به دبیرخانه رسیده بود.

نخستین سوگواره ملی مشکات با هدف شناسایی هیئت‌های دانشجویی نمونه کشوری و دانشجویان فعال در زمینه آیینی و قدردانی از آنها برگزار شد.

انتهای‌پیام/86011/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول