اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد

مداخله‌گران در امور درمانی معضل بزرگ برای نهادهای دولتی

خبرگزاری فارس: مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر مداخله‌گران در امور درمانی که بدون داشتن مجوز به معاینه و تجویز دارو برای بیماران می‌پردازند معضل بزرگی برای نهادهای دولتی هستند.

مداخله‌گران در امور درمانی معضل بزرگ برای نهادهای دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد جواد حسنی ظهر امروز در نشست خبری مداخله‌گران درمان که در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظهار کرد: برای پیگیری مشکلاتی که این افراد ایجاد می‌کنند جلساتی در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دادگستری خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار و 128 آرایشگاه مردانه و 4 هزار و 300 آرایشگاه زنانه وجود دارد در این تعداد واحد صنفی به ترتیب 2 هزار و 774 و 5 هزار و 542 نفر کار می‌کنند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تعداد افراد شاغل در این حوزه‌های صنفی خاطر نشان کرد: به‌مراتب تعداد افرادی که در این حوزه‌ها مشغول به کار هستند از این ارقام بیشتر است و این افراد در صدر کسانی هستند که در صورت رعایت نکردن احتیاطات بهداشتی به بیماری‌های مختلف مبتلا می‌شوند.

حسنی ادامه داد: علاوه بر خود این افراد، افرادی که به آنها خدمات ارائه می‌شود نیز در معرض بیماری‌های مختلف هستند که با رعایت احتیاطات بهداشتی به‌سادگی قابل پیشگیری هستند.

وی در ارتباط با بیماری‌هایی که ممکن است افرادی که در آرایشگاه‌ها فعالیت می‌کنند به آنها مبتلا شوند اذعان کرد: در دراز مدت این افراد ممکن است دچار بیماری‌های تنفسی، مشکلات اسکلتی و یا در صورت استفاده نادرست از گندزداها به بیماری‌های عفونی مبتلا شوند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این راستا در مراکز بهداشت به‌صورت دوره‌ای و متداول کلاس‌های آموزشی برای متصدیان این صنوف برگزار می‌شود تا سطح آگاهی این افراد نسبت به امور بهداشتی ویژه شغل خود بالا برود.

حسنی با اشاره به آئین‌نامه بهداشتی اماکن عمومی ویژه مشاغل مختلف بیان کرد: این آئین‌نامه برای مشاغل مختلف تدوین شده است که به‌طور کلی دارای 3 بخش است.

وی ادامه داد: بخش اول مربوط به شرایط بهداشت فردی متصدی بخش دوم مربوط به بهداشت محیط کار به‌تناسب نوع شغل و بخش سوم مربوط به بهداشت ابزار کار است.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با تعداد واحدهایی که مطابق آئین‌نامه برخورد نکرده‌اند و مجازات‌ آنها خاطر نشان کرد: از تعداد کل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه تعداد 325 واحد از آنها مطابق با شرایط آئین‌نامه برخورد نکرده‌اند و اقدامات مقتضی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: همچنین تعداد 27 مورد از موادی بوده‌اند که مشکلاتی را در زمینه‌های سلامت ایجاد کرده و در حال حاضر زیر نظر هستند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه تمام مکان‌ها باید بهداشت فردی،محیطی و ابزاری را رعایت کنند اظهار کرد: اگر قوانین توسط افراد رعایت نشود قانون‌شکنی انجام شده است و باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

حسنی مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بهسازی قابل توجه صنوف در مشهد گفت: در حال حاضر در حدود 90 درصد از آرایشگاه‌های زنانه و مردانه به لحاظ رعایت بهداشت و اصول مقرراتی در مشهد بهسازی شده‌اند.

انتهای پیام/70010/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول