اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی استان اصفهان:

روش‌های درمانی مراکز میان ‌مدت باید در چارچوب تعریف شده باشد

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: روش‌های درمانی مراکز میان‌مدت باید در چارچوب تعریف شده قانونی باشد، چرا که مقام مسئول هر گونه اتفاق خارج از چارچوب را قبول نمی‌کند.

روش‌های درمانی مراکز میان ‌مدت باید در چارچوب تعریف شده باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرضیه‌ فرشاد ظهر امروز در همایش پیشگیری از رفتارهای پر خطر مرتبط با ایدز با تأکید به اینکه موج سوم ایدز در راه است، اظهار کرد: امروزه احساس خطر جدی‌تری نسبت به بیماری ایدز از طریق جنسی نسبت به سایر روش‌های انتقال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در گذشته ایدز از طریق انتقال خون آلوده و نیز تزریق معتادان در کشور شایع بود، افزود: بهزیستی هر امکانی را فراهم می‌کند تا دانش و باورها را به سمت بهبود این بیماری سوق دهد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان در جمع نمایندگان و مسئولان مراکز میان‌مدت تصریح کرد: در مراکز اقامتی میان‌مدت ساختاری شکل گرفته است که نظارت و دستورالعمل آن از طریق مردم و دولت در حال تغییر و به سمت روش‌های جدید ترک اعتیاد است.

وی ادامه داد: این مراکز به لحاظ اینکه از بین گروه‌های همتا پذیرفته شده‌اند، باید مجوز شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر و یا مجوز از سوی بهزیستی استان را داشته باشند.

فرشاد تاکید کرد: مراکز درمانی میان‌مدت نباید درگیر موارد غیر مجاز و شیوه‌های اشتباه روش‌های درمانی شوند.

وی خطاب به مسئولان مراکز میان‌مدت گفت: خود را درگیر موارد غیر قانونی نکنید، چرا که هیچ مقام مسئولی در قبال مواردی که خارج از چارچوب قانونی باشد پاسخگو نیست.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: هر اتفاقی در مرکز اقامتی دارای مجوز رخ دهد امور حقوقی سازمان بهزیستی حمایت می‌کند، اما در موارد دیگر که دستگاه نظارتی دخالتی ندارد، حمایتی هم نمی‌کند.

وی با تاکید به پیشگیری از بیماری ایدز در مراکز اقامتی میان مدت گفت: در مراکز خود به دانش‌های به روز مجهز و هر روز اطلاعات علمی و دانش‌ها را افرایش دهید.

فرشاد با بیان اینکه بیمه مسئولیت به خود مراکز میان‌مدت بر‌می‌گردد، افزود: اگر اتفاقی برای کسی در این مراکز بیفتد بر عهده خود مسئول این مرکز است.

وی با تاکید به داشتن بیمه مسئولان تصریح کرد: اگر فردی ابتلا به بیماری ایدز در این مرکز شناسایی شد از امتیاز آزمایش‌های رایگان استفاده کنید.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول