اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان تئاتر مطرح کرد

تئاتر درمانی راهی برای فرافکنی عقده‌های درونی‌/ برگزاری جلسات تئاتر درمانی در اصفهان

خبرگزاری فارس: یک کارگردان نمایش گفت: تئاتر درمانی راهی برای برون ریختن عقده‌های درونی است و یکی از موثرترین روش‌ها در درمان بیماری‌های ‌روحی و افسردگی در سراسر جهان محسوب می‌شود.

تئاتر درمانی راهی برای فرافکنی عقده‌های درونی‌/ برگزاری جلسات تئاتر درمانی در اصفهان

امیر شیخ‌جبلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تئاتر درمانی شاخه‌ای از هنردرمانی محسوب می‌شود و تکنیک‌های به کار رفته در آن نیز به طور کامل مبنای علمی دارد.

وی با بیان اینکه نام علمی این روش سایکودرام است، افزود: در این نوع تئاتر جنبه‌های روانشناسی بر توانایی‌های هنری اثر ارجحیت دارد و فرصتی برای به اشتراک‌گذاری انگیزه‌ها، تحلیل‌ها و فرافکنی تعارضات و هیجانات سرکوب شده است.

این کارگردان نمایش با بیان اینکه این روش تاکنون در میان معلولان ذهنی جسمی مؤسسه آسوده ماوا با موفقیت همراه بوده است، تأکید کرد: به غیر از معلولان که به دلیل مضیقه‌هایی گاه دچار افسردگی‌ و خود کم بینی می‌شوند این روش برای افراد معمولی که با تعارضات روحی مانند گوشه‌نشینی، انزوا و بیش‌فعالی روبه‌رو هستند، نیز بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه از تئاتردرمانی برای افزایش خلاقیت کودکان و نوجوانان نیز می‌توان استفاده کرد، گفت: تکنیک‌های تئاتر درمانی خاص بوده و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و لازم است این تکنیک‌ها توسط روانشناسان ارزیابی شود.

شیخ‌جبلی ادامه داد: علاوه بر اینکه کارگردانان این نوع تئاتر نیز به دلیل کار خود با این مقوله‌ها آشنایی کافی دارند، رواشناسان و جامعه‌شناسان نیز راهنمایی و جهات‌دهی‌های لازم را برای برگزاری جلسات گروهی و کارگاهی تئاتر درمانی به کارگردانان ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون جلسات تئاتر درمانی با همکاری روانشناسان در مؤسسه آموزشی نگار سبز برگزار می‌شود و روانشناسان مربوطه کودکان و نوجوانان دچار آسیبب‌های روانی را به این مؤسسه ارجاع می‌دهند.

این کارگردان نمایش اضافه کرد: در این روش شرایطی برای مخاطب ایجاد می‌شود که وی ناگفته‌ها و نیازهای خود را بیان می‌کند و ضمن اینکه با به اشتراک گذاشتن دغدغه‌های خود با دیگران روحش پالایش و تخلیه می‌شود، راهکارهایی نیز در این مسیر دریافت می‌کند.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول