اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه مطرح کرد

کم‌کاری برخی دستگاه‌ها در سیل اخیر کهگیلویه

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه با بیان این‌که همه دستگاه‌ها باید در شرایط اضطراری با تمام توان به میدان بیایند، گفت: مدیران در هنگام بروز حوادث احتمالی مردم را تنها نگذارند چنان که در سیل اخیر کم‌کاری برخی از آن‌ها مشهود بود.

کم‌کاری برخی دستگاه‌ها در سیل اخیر کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ابراهیم جعفری در حاشیه ستاد حوادث شهرستان کهگیلویه با بیان این‌که کشور و استان ما یکی از مناطق حادثه‌خیز است، تصریح کرد: سرعت عمل در ارائه خدمات در مواقع بحرانی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

فرماندار کهگیلویه خاطرنشان کرد: در مدیریت بحران و حوادث، برنامه‌ریزی مهم و حیاتی است و هرگونه کم‌کاری و اتلاف وقت غیر قابل قبول است.

رئیس ستاد حوادث شهرستان کهگیلویه با بیان این مطلب که اطلاعات نهادها و دستگاه‌های ما از ظرفیت‌ها و خصوصاً در موارد سخت‌افزارها باید دقیق و به روز باشد، عنوان کرد: نهادها و دستگاه‌ها ملزم هستند که در اسرع وقت نسبت به ارائه ظرفیت‌های خود اقدام کنند.

وی با گلایه از برخی دستگاه‌های دولتی که در سیل‌های اخیر همکاری چندانی نداشتند، تأکید کرد: کم کاری دستگاه‌های مسئول در مواقع اضطراری همچون سیل و زلزله به هیچ وجه قابل بخشش نیست.

جعفری با اشاره به وقوع سیل در برخی مناطق روستایی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: بسیاری از حوادث که در این زمینه رخ داده است در اثر بی‌توجهی نسبت به ساخت و سازها و البته عدم نظارت کافی در محل ساخت و سازها است.

وی با تأکید بر این این‌که اداره‌ها و نهادها باید در آمادگی کامل باشند، تصریح کرد: تمامی اداره‌ها لیست‌های کشیک خود را خصوصاً در ایامی که احتمال بارش باران وجود دارد مشخص کنند و در آمادگی کامل باشند.

جعفری با بیان این‌که بسیاری از زیرساخت‌ها و سازه‌ها در روستاهای ما در مسیر وقوع سیل و حاشیه‌های پرخطر رودخانه‌ها احداث شده‌اند، عنوان کرد: انتظار می‌رود که بنیاد مسکن و دهیاری‌ها نسبت به صدور پروانه‌های ساخت با حساسیت بیشتری عمل کنند تا ما دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

رئیس ستاد حوادث شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: در موارد زیادی مشاهده می‌شود که بعضی کنده‌کاری‌ها در سطح خیابان‌ها رها شده‌اند و همین مسئله باعث تشدید سیل شده است.

وی با توصیه به همه مدیران برای این‌که در مواقع اضطراری باید در دسترس باشند، عنوان کرد: در مورد خسارت و برآورد آن‌ها نیز باید به صورت دقیق کارشناسی صورت گیرد.

انتهای‌پیام/2571/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول