اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ایمنی و ترافیک حمل و نقل گیلان:

هزینه هر کشته شده حوادث رانندگی 540 میلیون تومان است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: طبق مطالعات انجام شده، هزینه هر یک از کشته‌شدگان در حوادث رانندگی بالغ بر 540 میلیون تومان است.

هزینه هر کشته شده حوادث رانندگی 540 میلیون تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سعید حسین‌رضایی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به معضلات فرهنگی و اجتماعی تصادفات، اظهار کرد: حوادث رانندگی را می‌توان یکی از معضلات جدی جوامع بشری در سال‌های اخیر نامید، سالانه صدها هزار نفر در کشورهای مختلف جان خود را از دست می‌دهند و یا مصدوم و معلول می‌شوند.

وی با اشاره به نمودار میزان آسیب‌های ناشی از تصادفات رانندگی، افزود: میزان آسیب‌های وارده به مردم در کشورهای عقب مانده و حتی در حال رشد بیشتر خود را نشان می‌دهد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان ادامه داد: در بسیاری از جوامع، بالاترین مقام اجرایی و یا سیاسی کشور مسئول برنامه‌ریزی و یا ساماندهی ترافیک و حمل و نقل شده و اعتبار هنگفتی را برای پیشگیری از وقوع تصادفات در نظر می‌گیرند.

وی با اشاره به حوادث رانندگی در ایران گفت: در کشورمان توجه به حوادث رانندگی و اقدام به کاهش آن در سال‌های اخیر در دستور کار بسیاری از مقام‌های کشور قرار گرفته است.

حسین‌رضایی تصریح کرد: حساسیت موضوع موجب شده تا بسیاری از نهادها و سازمان‌های دولتی و مردمی بخشی از هزینه و نیروی ماهر خود در راستای شناسایی دلایل وقوع حوادث و پیشگیری از آن را به ‌کار گیرند.

به گفته وی، آمار منتشر شده از طرف سازمان پزشکی قانونی کشور که اصلی‌ترین مرجع صدور این اطلاعات است، کاهش تلفات در سال‌های اخیر را نشان می‌دهد اما تعداد زیاد آسیب دیدگان هنوز نگران کننده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان، افزود: طبق مطالعات انجام شده هزینه هر یک از کشته‌شدگان در حوادث رانندگی بالغ بر 540 میلیون تومان محاسبه شده که هزینه‌های معنوی آن نیز با توجه به حملات روحی و ... به بازماندگان غیر قابل محاسبه است.

وی اذعان کرد: تصادفات در طول سال موجب از بین رفتن هزاران میلیارد تومان از منابع کشوری می‌شود.

به گفته حسین‌رضایی، علاوه بر خسارات مالی، اثر مخرب غم و اندوه ناشی از فقدان اعضای خانواده سال‌ها بر پیکر بازماندگان باقی‌مانده که به هیچ عنوان قابل محاسبه نیست.

وی، مهم‌ترین اثرات جبران‌ناپذیر ناشی از حوادث رانندگی را بی‌سرپرست شدن خانواده، یتیم شدن فرزندان، افزایش انواع تخلف به دلیل مشکلات اقتصادی به ویژه بین خانواده‌هایی که نان آور خود را از دست داده‌اند، افسردگی بازماندگان و ... بیان کرد.

این مسئول، با اشاره به اینکه برای رانندگی بدون دغدغه و آرام در فصل سرما و زمستان رعایت برخی نکات ایمنی از اهمیت بسیاری برخوردار است، یادآور شد: رابطه مستقیمی بین این نکات و حفظ رشته زندگی ما وجود دارد.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول