اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

شهرها کانون خطر برای شهروندان در هنگام حوادث طبیعی هستند

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به تراکم جمعیت در شهرها گفت: زندگی شهرنشینان به هنگام بروز حوادث طبیعی با خطرات زیادی مواجه می‌شود.

شهرها کانون خطر برای شهروندان در هنگام حوادث طبیعی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی عصر امروز در همایش مدیریت بحران شهری با چشم‌انداز 1404 در شهر ابهر، حوادث طبیعی و خودساخته توسط بشر را از جمله حوادثی عنوان کرد که بشر امروزی را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مواجه با حوادث طبیعی غیرقابل اجتناب است، افزود: با اندک توجهی می‌توان پی برد که شهرها کانون خطر برای زندگی شهروندان محسوب می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان از شهرنشینی 70 درصد از مردم استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: جمعیت شهری این استان در 19 شهر ساکن هستند.

وی تراکم جمعیت و استفاده از انواع تسهیلات برای زندگی را از جمله مخاطرات زندگی در شهرها اعلام کرد.

کریمی بر پیشگیری از بروز خطر تاکید کرد و گفت: در بحران‌های ناشی از حوادث پیشگیری همیشه مقدم بر درمان و مقابله بوده است.

وی تاکید کرد: مردم و مسئولان باید با فراهم کردم لوازم لازم به هنگام بروز حوادث آماده باشند تا در صورت وقوع حادثه بتوانند با آن مقابله درست داشته باشند.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان توجه به استحکام بناها را از جمله ضروریات لازم برای مقابله با حوادث عنوان و تصریح کرد: یادمان باشد که ساختمان غیر استاندارد موجبات آسیب جدی به ساکنان آن را به هنگام وقوع حوادث فراهم می‌کند.

وی ضمن هشدار به کسانی که حریم رودخانه‌ها را رعایت نمی‌کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه حوادث طبیعی اجتناب‌ناپذیر هستند انسان باید خود را با آن تطبیق دهد و تا می‌تواند امکانات پیشگیری را فراهم کند.

کریمی با اشاره به برگزاری همایش‌هایی برای مقابله با حوادث طبیعی تاکید کرد: این همایش‌ها به افزایش اطلاعات عمومی برای مقابله با حوادث طبیعی و به حداقل رساندن تلفات و خسارت‌ها کمک می‌کند.

وی به تلاش مسئولان استان زنجان برای آموزش‌های عمومی مقابله با حوادث اشاره و تصریح کرد: از آغاز سال‌جاری تاکنون 53 مانور مقابله با حوادث طبیعی در سطح استان برگزار شده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان بر لزوم توجه به نقش شهرداری‌ها در ساخت و ساز بناهای مستحکم تاکید کرد و گفت: حضور نیروهای متخصص در شهرداری‌ها از ضروریات است.

انتهای پیام/73004/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول