اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

فریاد دانشجو را تحمل باید کرد/دانشجویان شأن دانشگاه را حفظ کنند

خبرگزاری فارس: مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که باید فریاد دانشجو را تحمل کرد و حرفش را شنید، گفت: متقابلا دانشجو هم باید شأن استان و مسئولان دانشگاه را حفظ کند.

فریاد دانشجو را تحمل باید کرد/دانشجویان شأن دانشگاه را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشتیاقی که از خود برای حضور در دانشگاه‌ها نشان می‌دهد، دعوت دانشگاه یاسوج را برای چندمین بار رد نکرد و به دعوت بسیج دانشجویی این دانشگاه به میان دانشجویان رفت.

در این دیدار متفاوت و پر‌شور و حال دانشگاهی، یک بار دیگر فضای پر تحرک و گرم دانشگاه یاسوج با حضور نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد در یک روز سرد و برفی یاسوج، تداعی کننده یک دانشگاه زنده و پویا در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی شد.

در ابتدای این نشست، نمایندگان کانون‌ها و انجمن‌های علمی و صنفی دانشجویان نقطه‌ نظرات خود را بیان کردند.

یکی از دانشجویان خطاب به استاندار گفت: ما همه این حرف‌ها را به استاندار قبلی هم زدیم ولی او پشت گوش انداخت، امید است که شما هم تنها به برگزاری نشست پرسش و پاسخ بسنده نکنید و وارد فاز عمل شوید.

نماینده صنفی دانشجویان با برشمردن مشکلات صنفی این دانشگاه ابراز داشت: استاندار اگر می‌خواهید بدانید ما در سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشگاه چه می‌کشیم امروز بیایید و ببینید که در اتوبوس‌های این دانشگاه حتی یک میله هم گیر نمی‌آورید.

وی تأکید کرد: دانشجویان این دانشگاه افرادی کم توقع هستند و اگر مسئولان بگویند که برای فلان مشکل کاری نمی‌توانند بکنند قانع می‌شوند و شما هم اگر توجه کنید و پشت گوش نیندازید دانشجویان چیزی بیشتر از این نمی‌خواهند.

این دانشجو ادامه داد: چند سال پیش برای انتخابات همه کامپیوترهای سایت اینترنتی این دانشگاه را بردند و در این روستا و آن روستا خراب کردند و به ما تحویل دادند و امروز ما با این کامپیوترها باید سر کنیم.

دانشجوی دیگری به احکام صادر شده در کمیته انضباطی اعتراض کرد و گفت: برای صدور این احکام روند قانونی به هیچ وجه طی نشده است.

دانشجوی دیگری پرسید آیا اقتصاد مقاومتی بهانه‌ای برای ریاضت کشیدن مردم و مدیریت‌های ناصحیح مسئولان است؟

* نیازی به طرح مسائل سیاسی دانشجویان در کمیته‌های انضباطی نیست

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤالات دانشجویان اظهار کرد: هیچ مدیری نمره 20 ندارد و عملکرد همه مدیران با نقاط ضعفی مواجه است که مدیریت دکتر ارژنگ در این دانشگاه نیز مستثنی نیست.

صابری ادامه داد: به شخصه مخالف صدور حکم انضباطی برای دانشجویان هستم و همواره در دورانی که مدیریت دانشگاهی هم داشتم برای عدم صدور این‌گونه احکام محاکمه می‌شدم.

وی بیان کرد: تا روابط انسانی و نعمتی به نام گفت‌وگو وجود دارد نیازی به برخورد قهری و صدور حکم علیه دانشجویان نیست.

وی تأکید کرد: به عنوان نماینده دولت و رئیس شورای تأمین اگر خطوط قرمز یعنی ولایت فقیه، قانون اساسی و اخلاق از سوی دانشجویان رعایت شود تا روزی که در این استان مسئول هستم نیازی به طرح مسائل حاشیه‌ای، سیاسی و اخلاقی در کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها نیست.

صابری عنوان کرد: اگر رویه برخورد با دانشجویان در این استان خلاف این باشد، من از شما دانشجویان حساس‌تر هستم و مطمئن باشید که استاندار در کنار دانشجویان قرار می‌گیرد.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد رعایت شأن دانشگاه و دانشجو را ضروری خواند و گفت: دانشجویان هم باید حرمت اساتید و دانشگاه را رعایت کنند و از طرح مسائل تفرقه‌انگیز و بی‌خاصیت خودداری کنند.

* هر چه بر سر من فریاد بزنید تحمل می‌کنم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش، گفت: من هم روزی مثل شما بودم و حتی از شما تند و تیزتر، پس امروز نیز حق را به شما می‌دهم و هر چه بر سرم فریاد بزنید، تحمل می‌کنم.

وی ابراز داشت: اگر همه دنیا هم به کمک استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیایند، نمی‌توانم یک روزه و یک شبه مشکلات این دانشگاه را برطرف کنم پس دانشجویان برای برطرف شدن مشکلات واقع‌نگر و کمک‌کار باشند.

صابری با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه یاسوج امکانات خوبی برای فعالیت‌های دانشجویی دارد، تصریح کرد: این استان تا چند سال پیش مرکز آموزش علمی هم نداشت و امروز که به این درجه از پیشرفت رسیده است باید کمک کنیم تا شتاب پیشرفتش بیشتر شود.

*قول استاندار به دانشجویان

صابری به دانشجویان قول داد که تاکنون هیچ جا قولی نداده و امروز هم هیچ قولی نمی‌دهد، شما هم بپذیرید!!

وی تأکید کرد: تاکنون هیچ درخواست دانشگاهی را رد نکردم و از روز نخست ورودم به این استان در جمع دانشگاهیان حضور یافتم و هر خواسته و مطلبی را هر چند شفاهی هم پیگیری کردم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: من دسته چک نامحدودی ندارم که امروز یکجا همه مشکلات دانشگاه یاسوج را برطرف کنم، بلکه همه باید  مدیریت این دانشگاه را کمک کنند.

صابری، در پاسخ به سؤالی در مورد نقش جریان انحرافی در انتخابات اظهار کرد: تا زمانی که مردم و رهبری بیدارند هیچ جریانی قدرت دخالت در آرای مردم را ندارد.

به گزارش فارس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست دانشجویی تلاش داشت با ادبیات دانشجو پسند رابطه‌ای صمیمانه با دانشجویان برقرار کند.

بعد از پایان این نشست، استاندار به همراه رئیس دانشگاه یاسوج در جمع دانشجویان حضور یافتند و در یک فضای صمیمانه به سؤالات این قشر پاسخ دادند.

انتهای پیام/82005/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول