اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری‌:

37 دانشگاه ایران در حوزه سلول‌های بنیادی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تعداد دانشگاه‌هایی که سلول‌های بنیادی در آنها پیگیری می‌شد زیر 10 دانشگاه بود که در حال حاضر به 37 دانشگاه رسیده است.

37 دانشگاه ایران در حوزه سلول‌های بنیادی فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد واسعی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز پژوهش و کاربرد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان داشت: کرمان پهناورترین استان کشور است و امیدواریم با سرمایه‌گذاری ستاد و کمک‌های دانشگاه بتوانیم این علم و فناوری را در استان کرمان رشد دهیم و این استان را به عنوان یک قطب درمان سلول‌های بنیادی معرفی کنیم.

وی افزود: یکی از موارد مهم سلول درمانی برای انسان بحث پیوند مغز استخوان و استفاده از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است و ما در کشور مراکزی که سلول درمانی در آنها صورت می‌گیرد، کم داریم.

واسعی ابراز داشت: یکی از اهداف ما در کرمان این است که یک مرکز خوب ساخته شود و به همین دلیل حمایت‌هایی از سوی ستاد سلول‌های بنیادی به این مرکز صورت گرفته و با کمک استانداری و مردم طی شش ماه کارهایی که پیشرفت داشته، تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه سلول درمانی سبب نجات بیماران از سرطان و بیماری‌های ژنتیکی می‌شود، بیان کرد: استان کرمان در زمینه سلول‌های بنیادی فعلا به عنوان یک طفل نوپایی است که خیلی دوست دارد راه بیفتد و علاقمندی را در مسئولان و دانشگاهیان و ... می‌بینیم و هنوز فعالیت‌های آن چنانی در این زمینه نداشته است.

دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان داشت: تعداد دانشگاه‌هایی که سلول‌های بنیادی در آنها پیگیری می‌شد زیر 10 دانشگاه بود که در حال حاضر به 37 دانشگاه رسیده و این دانشگاه‌ها در زمینه سلول‌های بنیادی طرح می‌دهند.

وی عنوان کرد: بانک‌های مختلفی از جمله بانک بند ناف است که با محوریت سازمان انتقال خون بانک بند ناف ملی راه‌اندازی می‌شود و کرمان هم می‌تواند به این طرح بپیوندد و از انتقال خون کرمان انتظار داریم، کمک کند.

واسعی با تأکید بر اینکه مبحث سلول‌های بنیادی با بحث درمان عجین شده است در ارتباط با بانک جامع مشخصات افراد اهداء‌کننده سلول و بانک سلول‌های بنیادی گفت: این طرح کلان ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی با همکاری سازمان انتقال خون انجام می‌شود که بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، قرار است در زمانی کمی افراد و سلول‌های لازم شناسایی و در این بانک نگهداری شوند.

وی تصریح کرد: ما در منطقه از لحاظ سلول بنیادی وضع خوبی داریم و اگر سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام نشود و برنامه‌ها و طرح‌هایی که از قبل پیش‌بینی شده به پایان نرسد در منطقه از کشورهای رقیب عقب می‌مانیم.

انتهای پیام/80018/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول